|
|
|
|---|---|
|
har kvar ca 20 liter i bensintanken å nu så lyser den på orange rött hela tiden dett ä faktiskt nerv pirrande jag får tanka stup i ett för å hålla koll på detta......hur gör jag för att få problemet löst? | |
|
Har motsatt problem. Lampan börjar lysa när det är lite bensin, men mätaren visar 10 liter... :) /David |
|
|
Daddan: Lampan ska lysa när du har 8-10 liter kvar. Mvh. Micke Olsson |
|
|
8 liter är det väl...står iaf så i instruktionsboken. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det brukar vara så att det sitter en elektronisk Switch som känner av motståndet från tankmätaren så lampan tänds vid en viss förutbestämd nivå/motståndsvärde från tankgivarmotståndet.Att det visar fel kan bero på dåliga anslutningar vid tanken eller ärg på kontaktbleck och skarvar vilket ger ett högre motstånd och det visar då fel. Detta är generellt och icke enbart BMW relaterat. Om du tycker att tankmätaren visar rätt så kan ju felet ligga i koppling mellen mätaren och switchen till lampan tex. MVH Hasso |
| Lampan ska väl tändas när nålen visar på rött? Den tänds när det är 10 liter kvar till rödmarkeringen. | |
|
hej men den visar rött när jag har 20 liter kvar det ä fel på mätaren är det svårt att justera till det eller??? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är nog inget fel på mätaren, utan på givaren eller dålig kontakt i kablaget från den, som ger ett för högt motståndsvärde.vilket gör att mätaren visar mindre än den ska. Det kan ev stå i någon verkstadshandbok vilket motståndsvärde och var det ska mätas för att det ska visa rätt. Har sett det i andra verkstadshandböcker. MVH Hasso |
|
är det svårt tror du???? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.