|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag upptäckte för en tid sedan att mattan framför förarstolen är genomblöt. ( E46 318-00 ) Kollade forum trådar och fick tipset om fuktskyddet i dörren. Den verkar däremot helt okej. Jag tror nu att när man tvättar bilen och spolar med högtryck vid luftintaget på huven så kan det med tryckets hjälp ta sig in i kupen den vägen. Jag tog bort kupefilterkåpan och filtret i sig då kan man se rätt in i bilen ! Min teori är att trycket gör att vattnet pressar sig mellan kåpan och gummi listen ovanför mot huven. Dräneringen bredvid filtret på båda sidor är som dom ska. Vad tror ni om detta ? Uppenbarligen har många haft problem med vatten i bilen . En för övrigt nöjd E46 ägare Thomas | |
|
Det är nog inte många som tar och spolar med högtryck där man vet att det finns en passage in i kupén... If it works, don't fix it. |
|
|
Hej, Vanligt fel: Länk mvh/ Anders |
|
| Om du har taklucka, kolla dräneringskanalerna. | |
|
Hejsan Den har inte taklucka och fuktskyddet i dörren är ok, inget tecken alls på att vatten runnit in där. Som sagt så är dräneringen ok även runt kupefilttret. Det jag menar är att jag tror vatten under högt tryck kan ta sig emellan filterlocket och listen ovanför. Många är nog inte medvetna om just detta så jag förstår att det kan hända. Jag kommer att ta svart ( så det inte syns utifrån ) silvertejp och sätta dit vid övre kanten, + att helt enkelt undvika att spola vid gallret rakt framifrån. Tiden får utvisa om detta funkar . Övriga tips mottages tacksamt ! Mvh Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.