AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.735

Högtryckstvätt bygger inte tryck, hjälp önskas

54
212
540 :D
M5 -99
Porsche 924 -79
Hej!

Har en KEW 4203 hetvattentvätt som jag har renoverat, nu när jag skall provstarta denna, så bygger den tryck i nån sekund, för att sen bara cirkulera eller vad man nu ska kalla det. Jag får inte ut ngt vatten ur slangen, bara några enstaka droppar. Några bra ideér?
54
212
M5 -99
Porsche 924 -79
Felet verkar vara stopp i pannan, kopplar jag på slangen innan pannan funkar den bra, så då är den nya huvudfrågan, varför är det stopp i pannan, och hur avhjälper jag detta?
Visa användare
848
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Avkalkningsmedel, finns att köpa, tyvärr så om det blivit så igenkorkat i rören runt pannan så är det svårt att rensa.
Det billigaste avkalkningmedlet man kan köpa är ju citronsyra men det går ju åt en del...
Kanske lossa anslutningarna och köra tryckluft baklänges om det lossnat nån kalkbit o korkat igen längre in.
Det viktigt som f.. o köra med avkalkningmedel hela tiden om man har kalkrikt vatten.
Brukar finnas en behållare för det iaf finns det en på min alto neptune 5

/P
54
212
M5 -99
Porsche 924 -79
hej

Tack för tipset, fungerade dock inte med citronsyra, blandade så starkt det var möjligt och lät stå i två dygn. Ta bort slingan från maskin och vände den upp och ned. Provar nu istället med fosforsyra. Hoppas på bättre resultat, annars är jag öppen för förslag.
fredde 7
ta en lämplig styv slang som passar i slingan, koppla på riktigt varmt vatten och försök arbeta dig igenom.
kopplar du tryckluft är risken stor att du packar det hårdare.

saltsyra är effektivt, men det har man ju inte hemma, samt att slingan frätskadas.

ättikssyra tror ja är effektivare mot kalk än citronsyra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.