|
|
|
|---|---|
|
Bilen ska mest troligt säljas då jag ska börja plugga till hösten. Vår/sommar är väl bästa tiden att få sålt bilen eller har jag fel? Info: BMW 330Xi 2002 (Facelift) Touring. 231hk 3,0L rak sexa med fyrhjulsdrift. Titansilvermetallic. 7 ägare och ska besiktas innan försäljning. 500 mil till service. Har gått 14800 mil. Gubb/kärring-körd innan mig Fullstämplad servicebok. Svensksåld. Utrustning: * Halvskinn, svart klädsel och interiör. * Sportstolar samt mittarmsstöd. * Multifunktionsratt. * Antispinn och hill-decent-control. * Halvljus i form av xenon orginal. * 17" 225/45 Sommar samt vinterdäck, vinterdäcken är som ny. * Motor- och kupevärmare. * Liten färddator. * Hifi-ljudpaket, 10 högtalare totalt. Endast CD-spelare. * Allt det där vanliga som fönsterhissar etc. Negativa sakerna: * Bromsskivorna fram är lite skeva men enligt verkstan så är det inget fel på bromsverkan så dom rekommenderade inte byte än. Kollade pris på mekonomen för 2 skivor samt klossar, gick lös på 2800kr utan jobb. * Liten rostfläck på a-stolpen, typiskt ställe för dessa bilar. Tvivlar på att jag orkar fixa dessa fel, drar hellre ner priset. Övrigt: Bilen är fräsch, något stenskott och så men det är ju normalt på en 9 år gammal bil. Motorn samt låda finns inget att klanka ner på. Enda som går att anmärka på inne i bilen är väl att skinnet är lite slitet, inget jag stör mig på iaf. Justja, en bild kanske? Länk | |
|
Hej, en underbar bil du har, synd att du måste göra dig av med den. Jag skulle börja på 98000 och jag skulle nöja mig med 85000-90000 kr. Bilen saknar m paket, det är en sak som uppskattas med 3-serien. En bra och välskriven annons med bra bilder skulle förstås hjälpa, och sen får man ha lite tålamod. AlanO |
|
| Att sätta ut den för 98k låter för mig som att man blir utan seriösa spekulanter, skulle nog sikta på runt 79k och vara hård på prutandet istället. | |
|
Ge: kom igen nu, det är trots allt en 330xi vi pratar. sen måste man släppa på bilen lite med dem felen som måste fixas. Jag tror att han får ut minst 80000 kr för bilen. |
|
| Minst 80 är väl inte så långt ifrån 79k? För 98k skulle jag inte ens ha ringt på bilen om jag letade E46. | |
|
Manuell eller automat? En fyrhjulsdriven bil är väl extra intressant på senhösten? Men prova med 99´ först och om ingen nappar så sätt 89´ så borde nån bli intresserad... Mvh |
|
| Länk Länk | |
|
Alltså låter lite lite? Köpte den nämligen för 116000 i höstas. Att tillägga är väl att jag bor i Norrland samt att bilen verkar vara ganska så svår att få tag på? Bilen är manuell. |
|
|
Justja länkarna där: Först bilen är ju en bil före facelift. Och andra bilen är ju importerad? |
|
| Det är ju bara att sätta ut den för ett högt pris och pröva. Jag tror personligen att du blir en av följetongerna på blocket isåfall. Jag känner igen många av bilarna på blocket sen jag letade efter min bil i höstas så det verkar inte vara nån jättefart på E46-marknaden. | |
|
Jo tänker prova lägga ut den för minst 105, modellen är ju ändå svår att få tag på. Finns inte en enda 330xi på blocket i hela länet. Sen är jag kluven om jag ska fixa upp den innan försäljning. Kollade för övrigt på bromsklossarna fram och dom var ju inte alls slitna, tvärt emot typ nya. Vet inte riktigt var jag fick ifrån att dom var slitna. Lite off topic men kan man byta endast skivor fram utan att byta klossarna? |
|
Verdi |
Tror du tjänar på att fixa den innan försäljning. Motståndet du känner mot att fixa den delas av de allra flesta spekulanter. |
| Det kan väl vara värt att notera att dom länkade bilarna har börjat på den nivå du har tänkt lägga dig på för att senare bli nerjusterade 10k och bilarna är ändå inte sålda. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.