|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder, någon som vet om det går att göra och kostnad? Hur man inte kan bocka för det i utrustningslistan för 1500 kr är för mig en gåta, med BMWs utrustningspriser skulle man gissa på att det skulle kosta minst det tiodubbla. | |
| Det fi8nns ingen eftermarknadssats för detta. Vad som behövs är väl en ny innerspegel med sensor, en ny eller omprogrammerad ljusmodul och eventuellt en ny ljusomkopplare. Det lär inte bli billigt om det överhuvudtaget går. | |
| Det är sällan lönt att eftermontera. | |
|
Vadå lönt? Hur mäter du det? Det är väl aldrig lönt att önska sig något man inte har! Det finns väl två alternativ om man vill ha en saknad option, eftermontera den eller sälj bilen och köp ny med saknad option. Eftermontera är nog det billigaste alternativet. |
|
| Ok. Ska försöka förklara bättre :). Lönt jämfört med att ha valt det från början i utrustningslistan. Det kostar alltid mycket mer att eftermontera. Självklart är det till varje individ att bedöma. | |
|
Halloj, Har ni hört något mer om detta? Går det att lösa till en rimlig peng tro? slarv att man glömde bocka i den för 1700sek. |
|
| Det ska gå att lösa. Tipset jag fått kring eftermontering generellt är att danska BMW har koncept för att eftermontera i princip varenda pryl som finns, inklusive navigator som jag med är sugen på. Problemet just nu är att F10 är lite för ny för att alla monteringsinstruktioner ska ha kommit ut, men jag hojtar till om jag får tag på ngt matnyttigt framöver. | |
| Perfekt :-) | |
|
I danmark eftermonterar man säkert mer än gärna eftersom det är hiskeliga priser på bilarna där ( dubbelt så dyra som i sverige?) och säkert är extrautrustningen säkert dubbelt så dyr som i sverige.. mvh! |
|
|
Japp, det är på vissa saker dubbelt så dyrt Länk soltak för f11 ligger på 37k danska och bara headup display är 30k danska :O :O Nice att det inte är samma beskattning i sverige :D Mvh! |
|
|
Hade helljusassistent på E61 men var inte särskilt nöjd med funktionen. Bländade ofta av alldeles för sent, till följd av att mötande billister ljustutade. Tog också lång tid innan helljuset aktiverades igen, bländade inte av för mötande lastbilars "överljus", men bländade gärna av för gatlycktor och vägskyltar. Var nästan mer jobb med assistenten än utan ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.