|
|
|
|---|---|
|
Hej jag måste köpa nya fälgar och däck till min e23 728i och undrar vad man kan sätta dit? Har ögonen på några 80-tals bbs fälgar men vet ej om dom passar då dom är en bit bort dom är 17x8.5 fram och 17x10 bak passar dom? och vilka däck kan jag köpa till? Hoppas någon där ute vet då jag inte har råd att köpa fel =( Patriks ibiza kan slänga sig i väggen körglädje det är bmw det | |
| Du måste ta reda på ET och navhål också. ET ska ligga på runt 22 och navhål 72,5 (eller större + navringar). | |
|
Men hur mycket är max och min ET för att dom ska passa? Fälgarna jag är intresserade av har ju suttit på en bmw E39 men det är väl inte någon garanti att dom passar på min e23.a han visste inte vad det var för ET men dom är 10" bak och 8.5" fram borbet. Jag hoppas dom passar då jag helst vill ha tidsenliga snygga fälgar då jag tycker det är lite smaklöst att sätta dit moderna fälgar. Patriks ibiza kan slänga sig i väggen körglädje det är bmw det |
|
|
Har de suttit på en E39 bör de ha runt 20 i ET och passar därmed på din E23. 10" i bak borde inte vara problem, har haft det på mina E3'or med gott om plats över. Navhålet på fälgar till E39 är något större än på din bil, så du kommer behöva centrumringar, men de köper du hos lokala däckgubben för 200:-. Känner du dig osäker på bredden kan du ju alltid mäta hur det ser ut nu. |
|
|
Super bra du ska ha tack för hjälpen "Lus" det blev två par äkta Borbet A fälgar med et 13 235 fram och et 20 bak med 245.or så nu ska jag bara kränga av däcken och bästra polera och klarlacka då dom var lackade av tidigare ägare i någon slags grå färg. Patriks ibiza kan slänga sig i väggen körglädje det är bmw det |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.