AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.231

Bmw mekaniker som kan verifiera servicehistorik på bil hos bilhandlare?

Närmaste BMW återförsäljare var ej hjälpsamma, och nästa BMW handlare ligger 10mil bort. Förövrigt har jag 40mil enkel resa till bilhandlaren som har bilen..

Så om någon på detta forum kan försöka få fram lite servicehistorik på bilen vore guld värt, typ om den varit krockad, om miltalen stämmer och namn på verkstäderna i tyskland som servat bilen osv..

Bil: BMW E46 330D coupe

Miltal enligt försäljare 10 000mil, fullstämplad servicebok.

Bilen står hos Rockensons Bil

Annonsen:

Länk

Reg nr: CMM 808

Chnr: WBABV910X0PJ91105

Tycker miltalen låter oroväckande lite, men 330D coupe som verkligen är fräscha är svårt att hitta och det här exemplaret ser ju kanon fin ut, jämfört med dom jag har varit och kollat på innan,

Mvh Martin som tröttnat på volvo

Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Är inte den bilen importerad från Polen lr något sv dom länderna där i närheten?
För ja såg annonsen då de kom ut första gången för ett bra tag sen,
Är ej 100% säker. Men känner igen den det gör jag.
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Ring BMW Solna i så fall och tala om för dem att bilförsäljaren inte vill tala om en bils historik för dig, vilket inte är något dem får dölja. Försäkringsbolag får dock inte avslöja något, men försäljare får och bör informera om bilen varit med om olycka mm.

Så länge en BMW bil har varit servad hos en auktoriserad BMW verkstad så förs all data om bilen online, oavsett var du befinner dig i världen. Du kan bila ner till sydafrika och utföra en service på BMW där och senda fråga om när senaste BMW besöket hos verkstaden har varit här i Sverige...och det ska dem kunna svara på då all denna data lagras online.

"Riktiga män kör diesel"
Herr.Bayer: Tack för svaret, uppskattas enormt, men nu är det helg så det får bli i veckan, om inte någon BMW mek kanske läser tråden och erbjuder sin hjälp.

Stanic: Bilen är intagen från tyskland, av vad jag kunde få fram utan hjälp från berörda bilfirman.

Vad tycker ni om priset? Skulle själv vilja pruta riktigt ordentligt på deras fantasi summa, som började på 190k och som är nere i 160K nu.

Är det bara jag som ser en vass buckla över höger bakskärm om man förstorar bilden lite?

Sedan verkar det tamt med utrustning, ingen regnsensor, GPS osv osv...

mvh Martin
16.555
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Herr.Bayer: Är du säker på din sak? Åtminstone bara för två år sedan var det så att endast garantireparationer lagrades centralt. ÅF lagrade servicar lokalt.

Exempelvis kunde inte BMW Solna ta fram det som Bilcentralen Sthlm gjort för bara 2 år sedan.

-------
//Lövet
Visa användare
1.266
Stanic
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Okej var inte 100% på vart den kom ifrån.

Den har ingen stolvärme heller men står enligt beskrivningen att den har
Roffa1
Tycker bilen ser ovanligt fräsch ut trots avverkade 10.000 mil och sju år ute på vägarna.
Vad det sedan gäller prislappen så är den nog satt i överkant med råge. Då skulle jag hellre satsa på en E9X från 2006-2007 har sett att dessa börjat sjunka i pris riktigt ordentligt.

Vad det gäller E46:an i annonsen så har den varit avställd sedan: 2010-08-11 den har snart varit avställd i ett års tid, av vilken anledning då? Dessutom finns inga uppgifter om Svensk besiktning vid SBP, osv?

En privatimporterad bil står lägre i pris på den Svenska marknaden, vissa auktoriserade BMW handlare nekar inbyte av importbilar.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
mercedes byter inte in mor och fars bil (en -01:a) å de är en importerad 2005. så de lär ju säga en del med?

om de skulle ta den så till rejält underpris. 35 tusen å de ligger i 45-50 lätt.

BMW ownz
Stanic: Hur ser man att det inte finns någon stolsvärme?

Har för mig att dom som har Mercedes kan gå in på en hemsida ( rysk ?? ) Och få fram all utrustning som bilen begåvats med från fabrik. Finns det någon liknande sida för Bmw?

Vad vore ett skäligt pris för bilen ifråga?

Finns egentligen ingen som helst orsak för min del att åka diesel, då jag ändå bara tänk att ha den som sommar bil, E46 Coupe är min drömbil och 6:a turbodiesel låter underbart.

mvh Martin

Roffa1
Års skatten ligger på drygt 4.000:- och upp på detta ett dieselpris som snart kostar nästan lika mkt som vanlig bensin. Köp istället en bensinare om du bara tänker använda den på sommarhalvåret.
16.555
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Skatteskillnaden blir en tusenlapp per år om den är påställd 6 månader jämfört med 330Ci. Ekonomi är alltså inte det som avgör, snarare om man gillar dieselkaraktären eller inte.

-------
//Lövet
Visa användare
1.266
Stanic
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Om du kollar där DSC knappen ligger så ska det vara en knapp längst till höger o en längst till vänster om jag inte har fel?
För så var det på min e46a o är på min e39a
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Knapparna som "saknas" är till stolsvärme höger och vänster stol...med andra ord saknar bilen elvärme i sitsarna fram.

Håller med om att priset är väl saftigt med tanke på att E46 börjar bli lite daterad nu!

Mvh
Johan B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.