AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.209

INPA + E34, någon som lyckats?

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Har någon här fått INPA att fungera på en E34?

Fick precis liv i min gamla laptop igen och har tagit tag i o försöka få igång INPA igen. Köpte nytt interface, det stog i beskrivningen att den här verkligen är gjord för att va kompatibel med äldre Bmw.. vilket jag trodde på då åtminstone.

Jag lyckas iallafall inte, och då har jag läst så många problemtrådar så jag spyr snart. Frågan är hel enkelt om det ens går? Har någon fått fart på skiten i en E34 vill jag veta NU! Och vilket interface som användes.

Och som en parantes undrar jag om carsoft fungerar på E34? Vad kan man utläsa med det programmet?
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Har du länk till din interface? Har själv köpt en och vill gärna jämföra om vi har samma så jag vet vad jag ska göra.

"Riktiga män kör diesel"
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
E39 är klassad som äldre bil i Inpamenyn, E36 har jag använt Inpa till Abs och dylikt.använder enbart avsett INPA interface.
Carsoft är nog smidigare till äldre BMW före-96

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Länk

Den där är det jag har.
Läste i samband med senaste försöket att äldre bilar skickar data genom L-line. Det står ju faktiskt inget om L-line i produktbeskrivningen :(

Därimot står det om den här Länk

Dock ser jag ju nu att det står L-line Pin15, vilken betonas i de första länken att den finns och att hårdvaran ska ställas in som ADS, vilket jag testat och installerat programmet efter. Utan succe, felkod sys-0012 om jag minns rätt.
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
HAr du BMW DIS, TIS och SSS programvara eller vad kör du med?
Jag har precis köpt interface som är till dem lite nyare bilmodellerna som jag ska sätta igång att installera precis nu faktiskt och det var omfattande installation som tog lite över 2-3 timmar för att få ihop alla funktioner och inställningar. De va därför jag frågade.

Har du fått rätt programvara till Interfacet? Jag fick nåt som inte stämde från början av killen som sålde till mig så jag gav honom en utskällning via mail och då fick jag med alla inställningar som behövdes. Kolla så du fått allt till kabeln/interfacet.

"Riktiga män kör diesel"
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Inpa interfacet fungera med BMW INPA 6.05 Ediabas programvara rätt installerat som täcker BMW bilar tom 2005 åtminstone delvis. Win XP och seriell port.

Länk
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag fick inte med något program, men programmet jag har heter (setupfilen) ediabas-6.4.3-full.nrg och verkar fullständigt. I programet stor det dock Version 3.01. Installationen utförde jag enligt en guide där man skulle byta IP-adress, lägga till en path i miljövariabler bl a.

Jag ska snart testa ett annat program som heter BMW SSS Progman.. brutalt stort program, 7gb tror jag det va.

Jag har testat minst 3 olika INPA, med flera olika guider (alla snarlika) och läst i mängder med problemtrådar om ej fungerande program. Så jag är knappast ensam,

Hasso, om 6.05 fungerar "rätt installerat" antar jag att du testat? Jag kan inte nog understryka hur lycklig jag skulle bli om du vill dela med dig av dina kunskaper.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag har kört Inpa i flera år och carsoft i 10 år ungefär:)

Länk
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Spännande Hasso, men det hjälper mig föga :)

Jag skickar dig ett PP.
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Jag har köpt ett program med DIS, TIS och SSS som ska vara 35Gb stort. Nu gjorde jag ett fett misstag som formaterade Vista utan att läsa på innan om degradering till XP. Tycker XP funkar bättre än Vista, men så fort jag löst XP så ska jag installera hela det programmet med DIS, TIS, SSS osv.

Japmax, fick du inte program för INPA?

"Riktiga män kör diesel"
TW
121
TWX
750 il -96
Herr.Bayer, du kan köra programmet i XP mode under Vista och Win7 bara höger klicka och gå egenskaper och välj kompatibilitet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.