|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Så här ser det ut i bagaget.. Länk Länk |
|
|
Är detta rätt kontakt? Länk |
|
|
Den skall kopplas in på baksidan av stereoenheten. Du behöver inte gräva i bagaget... /J Surf Or Die!!! |
|
|
Spinner vidare på ovan tråd... Har en e39 och tänkte köpa en xcarlink till iphonen och har hittat en docka på följande hemsida. Länk är det någon som har erfarenhet eller köpt något från lumidock? tack på förhand |
|
| Vart har ni lagt den svarta boxen? Den det står xcarlink på? Själv lämnade jag in bilen till en firma och i handsfacket är det bara ipodsladden som sticker ut.. Har ni det också så? | |
|
Har nu kopplat min xcarlink den med Usb/sd Beställde den på onsdag morgon och den kom till Min dörr på måndag morgon. Installationen var ganska lätt, fick plocka isär i bagaget för Att komma åt radio modulen. Det enda som krånglade var att jag kopplade sladen till cd växlar porten upp o ner och då kom inget ljud men det löste jag fort. Har nu xcarlink boxen i bagaget då sladden är för kort att dra in till bilen. Det enda jag har att klaga på är att det är segt att växla mellan låtar och album, kör med sd kort men ska testa om det går snabbare med usb |
|
|
Jag har själv en E39 från 04. Efter intensiv läsning i forumet, började jag inse att Hualigan är inget att ha. Jag har själv en iPhone 4 och är rätt trött på den dåliga kvailtén som kommer från fm-sändaren. Jag har standard stereon, bussiness utan DSP eller CD-växlare. Jag hittade dock 2 kablar i backluckan som skulle kunna vara till CD-växlare. Jag har många funderingar. Vad tror ni om denna? Länk Har ngn beställt en sådan, vilka erfarenheter har ni i så fall? mvh M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
|
Hejsan! Jag har precis inhandlat en Xcarlink för iphone/ipod till min bil, en 330xi e46 -05 med navigation professional och cd-växlare. Enligt hemsidan ska man ju koppla in grejerna bakom stereon, men när jag efter ett par timmars slit fått ut nav-enheten så inser jag att det inte alls är där xcarlinken ska kopplas in (sitter bara 2st smala kontakter i sidan på enheten). Jag börjar då gräva runt i bagaget och hittade radiomodulen där. Precis bakom vänstra sätet under "golvet" sitter den. Där kopplar jag in Xcarlinken och pluggar in min iphone 4 |
|
|
... och slår igång spotify. Det låter riktigt bra men när jag ska byta låt på ratten så spolar den bara typ 2-3 sekunder(?!) När låten sedan är slut och den byter låt så "laggar" ljudet i några sekunder innan det blir bra. Så just nu känner jag mig inte särskilt nöjd. Kablarna man får med är alldeles för kort för att kunna dras fram. Det går inte att byta låt i spotify och ljudet hackar precis när låten börjat. Sen kommer "speed dial" upp på displayen hela tiden. Så det går inte att hålla på med andra grejer på navin, som t.ex starta en ny rutt eller så. Jag har provat med en ipod nano och när jag spelar från den så går det att byta låt från ratten men ljudet laggar/hackar fortfarande! Någon som har några förslag på åtgärder eller ska den funka så här dåligt? Choffe |
|
|
Har en Radio (buisness) Navigator. Vill ha AUX uttag i bilen ska jag köpa den från carlink eller den andra länken för att få detta? På bilden på den på från xcarlink så ser jag inget aux-uttag om det inte är "line in" uttaget? Är det 10pin eller 12pin jag ska ha? Bilen är en e45 -99 om det har någon betydelse på vilken jag ska beställa. |
|
|
Ingen som vet? Ska jag köpa 10pin eller 12pin? Och är line in uttaget på xcarlinken ett aux uttag? |
|
|
Azozzo: Line in uttaget är ett Aux-in, dvs du kan koppla in MP3 elleer telefon där. För vilken kontakt som passar din bil, kolla länken: Länk Jag hade 10 pol runda pins på den enkla business radion. /Stefan |
|
| Okej tack för hjälpen! Får det till att jag ska ha en 10pol | |
|
Jag har en e46 - 00 och funderar på att installera en sån där, frågan är hur mycket det kostar. Kanske är värt att köra med cd skivor ;) Och är det lätt att installera för en som nyss kom på hur man kollar oljan i bilen? :p |
|
|
med lite fix och trixande så går det att göra det grattis. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.