AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
39.553

E46 AUX ingång original stereo

Sida 2 av 4
m3
260
m3rso
Billös
Jaha okej, då hänger jag med. Funderar på att köpa en sån med. Orkar inte med vanliga skivor mycket länge till..
Visa användare
12
joeymasto
320i m-sport e46 -04
Är riktigt sugen på att beställa en rackare, vart sitter radiomodulen på en e46 touring måntro?
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Hur e det om man har Navigatorn? E46 alltså. Samma modul? Lika enkelt?
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Enl. deras hemsida: Länk så är det samma pryl. Skiljer i kablaget mellan 10 pol runda stift eller 12 pol flata stift beroende på om det är 4:3 eller 16:9 navigatorn. Men Jag vet inte om man ansluter på samma ställe som med business enheten.

/Stefan
En fråga, "LINE IN" på denna Länk
Vad är det för uttag, ser inte riktigt, ser ovalt ut men kanske en synvilla, antar att det är en audio ingång för en vanlig 3,5 mm stereo audiokontakt, sån här? :
Länk

-Upplev körglädjen i M3 E30!
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
SL, Du har helt rätt, det är för en vanlig 3,5mm propp.

/Stefan
Tack Otto, blir till att handla en sådan, verkar vettig.

-Upplev körglädjen i M3 E30!
Visa användare
12
joeymasto
320i m-sport e46 -04
Fick hem min xcarlink i fredags och kopplades in rätt lätt igår.
Men hur jag än gör så kommer inte låtnamnen upp på displayen ?
Har jag kopplat nåt fel eller va tror ni ? man kunde ju byta plats på ett par kopplingar...
Ju
80
Juve
318i -02
Enligt vad det stod på annonseringen via Xcarlink hemsida så skulle den vara uppdaterad för att visa / scrolla låt titel. Har ej sett något ännu på mig, möjligen som du skriver att man ska prova att byta plats på kopplingar. Just nu har jag iallafall Acc - Car Acc.
Ju
80
Juve
318i -02
edit *Har ej sett något ännu på min
Visa användare
12
joeymasto
320i m-sport e46 -04
Jag bytte plats på nån av acc sladdarna (röda) och satte ihop den med radio (rosa) för att carlinken skulle fungera överhuvudtaget !? fanns ju 2 svarta sladdar som man kunde ändra på också.. man vill ju gärna uttnyttja alla funktioner så att man kan imponera på vännerna hehe.

Är det någon som har fått scrollande låttitel? eller titeltext alls?
Ju
80
Juve
318i -02
JoeyM: Min fungerade direkt med acc ihop med car acc. Men då fungerar inte xcarlinken när tändningen är avstängd. Kan det vara så att om man kopplar ihop med RADIO ON (rosa) så går den igång även med tändning avstängd såsom radio fungerar vid avstängd tändning. ??

Visa användare
12
joeymasto
320i m-sport e46 -04
JoeyM: Min fungerade direkt med acc ihop med car acc. Men då fungerar inte xcarlinken när tändningen är avstängd. Kan det vara så att om man kopplar ihop med RADIO ON (rosa) så går den igång även med tändning avstängd såsom radio fungerar vid avstängd tändning. ??

Ja det är mycket möjligt då jag aldrig hade bilen eller tändingen igång när jag kopplade in min, den fungerar iaf när man har bilen igång och när man sätter igång radion med tändingen av.
Ju
80
Juve
318i -02
Då så, skönt att få det bekräftat från dig. Skall plugga in min också via Radio On istället. Vill ju att den skall med tändingen av. Det där med låttitel får vi leta vidare på..ska kolla på deras hemsida lite
Visa användare
12
joeymasto
320i m-sport e46 -04
Precis, det passar ju bara med ena röda i kopplingen så det går ju inte att ta nån annorlunda än va jag gjorde!
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
På min funkar scrollande låttitel precis som tänkt. Jag kör med ett 2G SD kort.

/Stefan
Ju
80
Juve
318i -02
Otto, kan det vara så att man ändrar bara via Bmw business cd enhet vad displayen skall visa? tänkte mer på eftersom jag valt just nu att klockan skall visas..

om nej, hur kopplade du in kablarna bak?

Själv kör jag också med sd kort, fast sdhc 4gb ser bara låtarnas mapp nr och låt nr i displayen.
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Normalt använder jag alltid att klockan visas, dvs när Jag har radioläget. När Jag kör igång X-carlinken scrollas titeln med automatik, Jag har inte gjort något medvetet för att det skall bli så. Jag kopplade bara in det medföljande mellanstycket mellan radion och kablaget. Vill minnas det var en liten 1x2cm multikontakt som jackades i radion och som gick till X-carlinken. jag kopplade även ihop de 2 röda runda hon & han delarna med varandra. Får Du ingen ordning på titelvisningen så kan Du kanske prova deras helpdesk.

/Stefan
Ju
80
Juve
318i -02
Ok, det är så jag har det ihopkopplat just nu dvs röd mot röd. Men minns att det var någon annan kabel som jag lämnade lös (inte rosa) får väl titta på det imorgon.
Visa användare
12
joeymasto
320i m-sport e46 -04
Ja juve titta på det där så vi får nån lösning på detta ! :)
Dom 2 svarta sitter ihop för mig men iom att jag kopplade röd->rosa så har jag ena röda lös !
Har fortfarande ingen scrollande text, kan det vara mina mp3 som gör att det spökar ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.