AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
5.245

Bil från USA som flyttgods

ci
22
cim99ff0
BMW 320i Touring -08
BMW 335i Cab -08
Flyttgods

Jag har köpt en 335 Cab i USA och tänkte ha den här under drygt 1 år innan jag flyttar hem till sverige igen. Tanken var att ta med bilen som flyttgods till sverige, men när jag läser vissa trådar på forumet här känns det som att en amerikans bil är omöjlig att sälja i sverige beroende på alla ”salvage” som kommer in.

Bilen jag har köpt är en 2008 med nästan all utrustning, naturligtvis incl cold weather package. Den har gått 14K miles när jag köpte den.

Jag har en clean Carfax att visa på bilen, och att all service är gjord enligt plan. Tror ni jag får problem att sälja en sådan bil i sverige? Om så, är det bättre att sälja den innan jag flyttar hem?

Tycker själv det är en riktigt fin bil, och att den skulle se bra ut även i sverige.

Tacksam för synpunkter.
Ta reda på hur mycket du får för den i USA och jämför med hur mycket du får den här. En klar fördel är att du kan ändra den, exempelvis trim och den är fortfarande laglig. Som en 97as M3 E36 Limo med Dinan kompressor. Vet inte hur stort det är på en 335i Cabrio eller vad som erbjuds i staterna dock.

Det är stor skillnad på en bil importerad av någon som brukat den i minst 2år än en krockad bil som enbart tagits in för att tjäna snabba pengar.

Stephan
Jag skulle sälja bilen i USA och köpa en i Sverige. FA koden skiljer mellan US/EU och vid framtida fel så bistår BMW Sverige inte med hjälp när det kommer till avancerad felsökning.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Har du clean Carfax så är dina möjligheter helt okay att sälja den i Sverige. Men antalet spekulanter kommer vara betydligt färre än för en EU-version just av de orsaker du nämner. Även om din bil inte är dålig så kommer den associeras med många som är det.

-------
//Lövet
ca
3
caed
Audi Q5
Funderar på en USA Import med 1 ägare,Förstod inte riktigt vilka problem jag får med den i framtiden?
Hjälper inte BMW inte till med ev fel?
Vad är det som skiljer en EU/USA bil?
/C
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
BMW tvärvägrar allt som har med US-importer att göra. En kollega har precis tagit hem en X5 från USA och BMW tar inte fram programvaror eller nånting trots att han är beredd att ta kostnaden. Han har fått krångla med fristående verkstäder och liknande för att hantera detta.

Köper man en US-import då får man räkna med en del merjobb som det verkar.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.