AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.673

Hjullager dåligt, hur låter det ?

Fredrik1981
Hej!

Jag har ett oljud från bakvagnen på min bil, låter hlea tiden, låter mer ju fortare man kör, kan det vara ett hjullager som är dåligt ?? Vad kostar det det att byta ?? Går det att göra själv ??

Tacksam för svar.
MVH
Fredrik
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det brukar låta som ett skorrande malande ljud. Ljudet brukar variera beroende på om man svänger vänster/höger då belastningen varierar på lagret.

Det brukar inte vara så svårt att byta hjullager. Vet inte exakt hur konstruktionen är på denna bil. Det borde inte kosta så mycket hos BMW.

En tanke som slog mig är att E39 har haft stora problem med bakre hjullagrena på de första årsmodellerna pga materialfel. Kan det vara samma fel på din bil? Om du tjatar lite på BMW kanske de kan ta det på goodwill!

Mvh
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Hur långt har du kört?

/Kristian
Fredrik1981
Hej!

Har bara kört ca 3700mil, import, så an vet ej om det är mer.

MVH
Fredrik
Jag har en 320 d touring - 00 som gått 9000 mil (Sv-såld). Min bil är tyst upp till 120 km/h sedan börjar ett oljud låta från bakvagnen (ju mer ju fortare jag kör från 120). Jag hade inne den igår på BMW för att byta länkarmarna (garanti) och de kontaterade att det är kardan som det är fel på. Det kostar minst 6500:- med arbete att få åtgärdat. Bilen är uttagen 2000-09, ska inte BMW stå för detta???
Mvh
John
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Jonnen// Det kan man ju tycka...

Fredrik// Ett par hjullager borde hålla över 10000 mil.

/Kristian
Mi
542
Micke R
328i -98
Kan ett hjullagerras låta schwiss, schwiss, schwiss? Eller låter det hela tiden/konstant?

Jag har nämligen ett ljud när jag belastar högerfram som låter schwiss, schwiss, schwiss relativt till farten...

Please advise.
Mvh / Micke R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.