AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.274

4 begagnade dörrar, 4 nya eller lämna in?

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
hej. har lite rost i nederkant på mina dörrar efter en stenhård vinter. innan var det bara i hörnen.

då är frågan om man ska köpa 4 begagnade dörrar för 6 000kr och göra sig nått besvär så de inte ska rosta direkt ELLER
ska man köpa 4 nya och lackera dom själv + rostskydda. har inte kollat upp vad de skulle kosta, men lack, klarlack + papper går på minst 1å5.

alternativt lämnar man in den för rostlagning.
då lackar de om från listerna och ner på alla 4 dörrar för typ 10 tusen eller vad de nu går på. då har man garanti i ca 3 år.

BMW ownz
Roffa1
Egentligen så finns det väl endast en riktig lösning: köp 4 styck helt nya dörrar.
Allt annat är bara en tillfällig nödlösning. men sedan får du väl även fråga dig om det verkligen är värt att lägga ut så mkt pengar på reparation? eller om det kanske är bättre att byta bil.

Om samtliga dörrar är upprostade så bör väl även bilen i övrigt vara rostangripen.
Håller med om att denna vargavinter verkligen har satt sina spår i våra bilar.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag tycker vargavintrar är bra. Kall torr luft och inget vägsalt.

Ang. rostlagning så funkar det bra så länge rosten inte kommer inifrån eller mellan plåtarna i dörrspegelns omvikning. En seriös firma använder produkter som gör att rosten håller sig borta några år.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
Anders-72: här har det vare lite si och så med ihållande kyla. har vare 5-6 grader kallt ett par dagar i stöten.. därför min vv frös igen antar jag.

Roffa1: bilen i övrigt är inte speciellt rostig FÖRUTOM bakre upphängningen till slutdämparen.
jag blev förvånad hur fin den verkligen är under.

verkar bara vara baklucka, dörrar, skärm-kanter bak och ena framskärm som rostar på hela bilen.

BMW ownz
Roffa1
Bara...;-)
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
haha :) lät lite fel.. bara de att jag sett e36 här med rost precis överallt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.