|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ingen uppmärksammat en vit M5:a på autoscout24.se? Jag har svårt att ge länken. I alla fall har bilen en 09:a gått 188 km, ser jättefin ut, där den står i Chicago, USA. Priset är 37.850 € leverad hem till min adress i Sverige, försäkrad och klar. Firman ligger i Köln, normalt skulle man hämta bilen där och betala resterande summa vid leverans. Men nej, det enda som behövs är att skriva under ett mailkontrakt att betala 25% av köpesumman! Dessförinnan kom ett mail att de som varit intresserade skulle skicka in sina adresser och telefon. Jag fick besked att fylla i ett köpekontrakt (varför just jag och inte alla andra) och skicka tillbaka ifyllt. Försäljaren hade naturligtvis inte skrivit under. Jag har frågat dom, varför man inte direkt tar in bilen till Köln, då många hade varit intresserade till det priset, men där finns inga riktiga svar. De visar upp en fin hemsida med fler bilar i fantastiska priser. 5000 bilar har de importerat till Tyskland och sålt "utan problem" men det finns inga kommentarer på nätet, vilket verkar underligt, eller vad tycker ni????? | |
|
Det är en lurendrej annons. Bra att du frågar när du är osäker. Men vill du behålla dina pengar undvika liknande annonser. Alltför många går på dessa skojare. Vilket är mycket märkligt att det uppenbarligen fungerar att tjäna pengar så. Men alla vill väl gör en riktigt bra affär. Men gör i stället sitt livs sämsta. Mvh Stephan |
|
| Scam? | |
|
Både mobile.de och autoscout fullkomligt dräller av scam annonser. Om det är för billigt för att vara sant - då är det inte det. ------- //Lövet |
|
|
nån mera som dessutom märkt att så fort man lägger ut en bilannon på Blocket, så börjar det drälla in en massa sms med engelsk text typ "just viewed your car on www.blocket.se do you still have the car up for sale?" "do you still have this car for sale? how much is it? email me now to xxxx.hotmail.com" etc.... för nu den som inte fattar att det här också är bluffare så akta er om ni skall sälja och kontakta aldrig dessa skojare... /Anders |
|
| Med Känsla, Jag fick säkert tre stycken sådana under tiden jag sålde min e46a och även ett par dagar efter att jag hade plockat bort annonsen så kom ett till sådant sms | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.