|
|
|
|---|---|
|
Fick idag ett märkligt problem på min E34 med förardörren. Låser jag utifrån låses alla dörrar, men försöker jag låsa med pinnen händer ingenting, likaså låsa upp. Är det låst kan jag rycka i pinnen hur mycket jag vill, den stannar inte uppe alls. Och trycker jag ner händer ingenting heller. Vad kan ha hänt? Hur fungerar låses mekanism, helt mekaniskt eller är det ström som styr detta? Typ elektromagnet eller dylikt. Passagerardörren kan jag låsa inifrån med, samt låsa upp. Den går dock inte på förardörren, men har aldrig fungerar. Men alla andra dörrar låses upp i alla fall. | |
|
testa med att ta loss dörrsidan på förardörren och se ifall inte det staget som går från den pinnen ner till lås kistan inte har hoppat ur läge eller något sånt bara det är hel mekaniskt så ingen elektronik angående det som du behöver bry dig om :) |
|
|
Jag har dörrsidan borta och allt ser bra ut, är svårt att komma åt och se in på framdörrarna, men ser ut att se bra ut i alla fall. Staget sitter fast. Finns det några bra sprängskisser på låset kanske? |
|
|
Hm hur ser det ut när du drar i staget då? fungerar det som det ska eller känns det som att det inte händer någonting, dvs det går lätt och fastnar inte i några lägen? Frågan är väll ifall det inte är mellan den armen som staget sitter på och låskistan som felet ligger isåfall. Jag luskade runt lite på nätet och hittade en sprängskiss till låstet: Länk Man måste välja modell och årsgång/månad och jag bara tog något men om du vill göra det själv så har du orginal länken här Länk |
|
|
Själva armen som staget sitter fast i rör sig upp och ner, men den går aldrig i ett läge eller får dörren att låsas eller låsas upp. Verkar ej heller som att det går att låsa upp med handtaget längre. Utan nyckel utifrån är absolut ända sättet på förardörren. |
|
|
Det är helt mekaniskt, men det kan ändå vara något som kärvat fast. Jag hade börjat med att dränka låskistan i krypolja och sen dragit i alla stag. Blir det inte bättre får du skruva loss kistan helt och med bra belysning göra en översyn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.