|
|
|
|---|---|
| radion går inte bluetooth går inte va fan ska jag göra???? | |
|
Blocket.se -> säljes? Eller, mer seriöst: vad har du gjort för att felsöka? |
|
|
lämna in den på bmw verkstad, i bästa fall försvinner felet efter en programmering och i värsta fall så får du pröjsa för en ny radio, bluetoothen sitter i den också :) men radion måste också programmeras och kodas in i bilen efter byte och tror inte att man kan köpa någon begagnad för det beställs på chassinummer och kodas in i bilen så att det bara passar i just den bilen. |
|
|
Läst begagnatguiden för E6X? Där står det om "Fukt i mottagaren/antennen". Kan vara det som orsakar dina problem. Har du ett dåligt batteri så stängs olika funktioner av i bilen för att prioritera en lyckad start av motorn. Att bara lämna in den till en verkstad gillar inte jag. Bättre att fråga runt lite på ett forum som detta så man kanske kan få en liten anning om vad problemet är innan någon på BMW börja felsöka och pengarn rullar iväg. |
|
|
Nja fukt i antennförstärkaren orsakar att fjärrkontrollen till att låsa/låsa upp bilen inte fungerar och möjligt så har du ingen mottagning på radion men den slår aldrig ut radion helt. Och ja om man har dåligt batteri så prioriterar bilen och stänger av vissa funktioner för att kunna hålla bilen vid liv, du kan ju testa lägga på en batteriladdare / booster för att se ifall det hjälper innan du startar bilen men ifall du bestämmer dig för att byta batteri så måste BMW "registrera" det batteribytet i bilen för att det ska kunna ta emot rätt mängd laddning av generatorn och för att du inte ska få några konstiga lampor som lyser osv osv osv. Varför det är så vet jag inte men tycker själv att det är jävligt omständigt men det lär väll säkert finnas någon baktanke med det som någon liten tysk suttit och räknat ut när dom byggde bilen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.