|
|
|
|---|---|
|
Har satt ut min E38 på blocket och powerbörsen för att se om det finns något intresse för den till pengar jag kan tänka mig att sälja den för. Fick ett SMS idag från någon bedragare på knakig engelska, SMS:et ser ut så här: "jamesjames1: Hello, jsut view ur ad on Blocket.se, Is the car still for sale? pls reply me to reina.king@hotmail.com Await ur response. Reina" Någon mer som blivit utsatt för försök till bilbedrägeri genom SMS ? Är det verkligen någon som går på sånt här att det ska löna sig för dom att hålla på ? BMW 4 Life | |
|
Här någon med erfarenhet av Reina King: Länk Hittade något här också: Länk Sök själv på google med "reina.king@hotmail.com" Sannolikt ett drägg som verkar i europa, inte bara Sverige? Driv med honom och försök få ut lite person information. |
|
|
Svara INTE på mailet öht. Skulle tippa att de fiskar mail-adresser. |
|
|
De fiskar mailadresser att skicka spam till. Det är till 100% Nigeriabluff så svara inte. ------- //Lövet |
|
|
Jo, har redan gogglat tidigare idag för att se vad det är för nisse. Har inte hört talas om det tidigare så jag var nyficken om någon mer på AP som blivit utsatt ? Har inga planer på att svara, det finns ingen mening med det. BMW 4 Life |
|
|
Det där är ju en välkänd bedrägerimetod, skit i det, de använder sig av tusentals avsändaradresser, deleta så fort du får ett sånt mail. Allt som "luktar" skumt är skumt. Det kommer nästan alltis såna mail eller SMS när man har annons ute. Fick tom ett när jag hade min segelbåt till salu. Mats BMW CS #5847 |
|
|
en polare gav på skoj ut min gamla mailadress på nått skumt sätt och den bombarderades av mail och annat skräp. typ 70-80 mail om dagen. jag gick in på några via hans dator och efter fjärde mailet så flippade datorn ut totalt. var bara att installera om. nå virus spreds via msn och säkert via andra grejjer också. så där fick han igen kan man säga :) BMW ownz |
|
| Fick två sådana mail/SMS under tiden jag hade min bil ute. Svarade ett för skojs skull och fick ett långt mail tillbaka där han förklarade att han var FN-soldat och hade ansvar för en stor summa pengar (typ 30 miljoner) som han undrade om jag kunde ha hand om. Som tack för hjälpen skulle jag få behålla typ 30%. Generöst. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.