AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.853

Värdering av BMW e39 M5 fälgar.

Har en uppsättning E39 M5 fälgar två är sprillans nya (en liten repa på den ena) kanske går att polera ner, dom två andra är nyrenverade av intera och det är inte en skråma på dom.

Däcken som sitter på är Michelin pilot super sport 245/40-18 fram och 265/40-18 bak, inköpta igår (kvitto finns) har rullat 5 mil..

Tyvärr har jag eventuellt börjat ångra mig och funderar på att sälja dessa och köpa några andra fälgar jag hellre vill ha.

Vad kan dessa tänkas vara värda?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Är nog svårt att få mer än 8-9k för dem. Folk är itne villiga att betala för original när marknaden floodas av kopior.
Sitter det helt nya Michelin SuperSport på så hoppas jag verkligen att det går att få mer än 8-9k för fälgarna. Bara däcken kostar väl en släng över 10k. :-)

Fast är det rätt dimensioner på däcken?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Släpper du dom för 8.000 tar jag dom direkt även om jag inte har en bil de passar på.

Skulle snarare tippa på 12-14.000:-
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tror som Björn. Borde väl finnas någon som köper en M5:a där det endast följer med eftermarknafälgar och som vill återställa originallooken.

___
//Ulf
@Lus: letar efter en köpare som till skillnad från dig skiter i vad det står på däcken ;-)

Börjar luta åt att jag säljer däcken lösa och behåller fälgarna till den dag jag säljer bilen om jag nu köper nya hjul..

Tack för all input.
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Fälgar näst intill i perfekt skick och helt nya däck tycker jag du borde få upp emot 15k för. Köpte själv 18" original med hyfsade däck till för 12k för några år sedan. Men dina kanske inte är original M5?
Jo det är orginal fälgar.. två är sprillans nya och två är nyrenoverade av intera, man ser inte någon direkt skillnad på vilken som är vilken..
Hittar du bara rätt köpare så kan du säkert få minst 12.000 kr för dem. Tyvärr har jag redan köpt annars hade du haft en intresserad redan :)
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Fick ju iaf igång tråden :)
fredde 7
linol: varför är två splitt nya och två renoverade?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.