AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
946

E39 mkIII navi, sista försöket + delningsfiltret försärkare

Sc
15
Scoville
540iA Touring -01
Tjabba, vill bara kolla en sak med alla före jag bränner min mk3 navi läsare under sataniska omständigheter.

Har ingen gps/navigering i 16:9 skärmen, läsaren spottar ut skivan efter 14 sekunder och eject knappen verkar inte fungera. Den lilla lampan lyser inte på själva modulen (liten rackare längst ner på läsaren) och allt är i kopplat bak i läsaren. Tycker jag kollat säkringarna och jag har kört en lins rengörare 5 tusen gånger. Före jag uppgraderar till en mkIV ville jag kolla om jag kan ha glömt något eller om det finns ett vanligt fel som jag kan ha missat?

Sedan är det ju ljudet i bilen... Urk högtalarna bak fungerar knappt alls. Om jag kopplar om ljudet till "rear" bara och drar på 100% så hörs det lite. Tror att steget har gjort sitt kanske men de främre högtalarna fungerar bättre. Finns det en säkring på själva slutsteget? Dags för nytt?

Tack för hjälpen Rasmus
ru
379
runaris
540i sedan-00
523ia-97
Min Mk2 hadde samme symtom når den var defekt,satte inn en mk4 og den fungerte perfekt,slutsteget kan jo ha gjort sitt etter 10 år,finns en del på ebay til bra pris.
Sc
15
Scoville
540iA Touring -01
Tack Runaris, letar efter ett på ebay eller bildelsbasen! Mycket pengar för att få igång ett utdaterat gps system men det är ju kul när allt fungerar!
ru
379
runaris
540i sedan-00
523ia-97
Ett tips på 100% seriøs firma med god service,har kjøpt mye navi og karroseri deler her med topp kvalitet Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.