AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.043

Nån som har erfarenhet med ultimatecars.se

Nån som har köpt bil eller känner någon som köpt bil hos ultimate cars i Norrköping?
Länk
Tacksam om ni kan dela med er av era erfarenheter. :)

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tidigare Europe Bil Center. En riktig rövarfirma som fällts i Tingsrätt, hotat köpare och levt på att importera bilar med minst sagt tveksam historik.

-------
//Lövet
Mr
5
MrAnders
M3 -08
Nissan GT-R R35 -10
Jag kan intyga att Ultimate Cars inte ändrats även om de gör sitt yttersta att ge sken av att de är ärliga, fina och professionella. Söker man tex. på betygsättningssajter såsom reco.se verkar allt vara frid och fröjd och de har toppbetyg av många användare med svenska användarnamn, dyker man dock lite djupare och tittar på alla dessa användare enskilt ser man tex. att alla dessa betygsatt exakt samma andra bolag, i de flesta fall har dessa exakt samma text. Tillfällighet? I think not! Alla dessa personer är egentligen en eller två individer från Performance Cars.

Det förekommer fortfarande mycket mygel i bolaget där ägaren "Micke" (heter egentligen något helt annat bosniskt) lånar ut bilar till försäljning till sina närmaste vänner på lång tid, serviceböcker som "magiskt" försvinner, anställda med inte så silkesrent förflutet osv...

Jag rekommenderar alla att hålla sig ifrån Klockartorpet i Norrköping och satsa istället på seriösa leverantörer såsom Platinum Cars eller uppstickaren Performance Cars.
Kr
170
Krigge
M5 2007
Jag visade intresse för en bil dom hade inne men efter 3 samtal med en extrem idiot till säljare som inte hörde av sig igen fick jag reda på att bilen var "utleasad" svart till nån kompis. Italienimport med skruvade mätare.
Ja
155
Jago
M5 -00
XC90 D5 R-design -11
Maserati Ghibli -95
530dA-05
Kollade upp bolaget eftersom dom har en bil jag är lite intresserad av.
Men kunde inte hitta något suspekt med ägarna eller styrelsemedlemmarna som MrAnders skriver.

Fingerspitzgefühl.
Mr
5
MrAnders
M3 -08
Nissan GT-R R35 -10
Jago: Det jag påstår stämmer till 100%, tro mig. Peter och Lars som är listade som befattningshavare är de som äger lokalen (jag tror även de var tidigare involverade med Peugeot i Norrköping) som de i sin tur hyr ut till Ultimate Cars. Hade de verkliga ägarna (som b.la. drev EBC) listats som befattningshavara hade du nog reagerat annorlunda :)

Dessa två herrar agerar helt enkelt målvakter åt "Micke" och hans far. Tror mig fortfarande inte? Kolla upp vem mobilnummer på sajten går till.
Mr
5
MrAnders
M3 -08
Nissan GT-R R35 -10
Jag skall göra det hela lite enklare med ett antal länkar så hoppas jag ni ser det uppenbara sambandet och kanske ägarstrukturen..

f.d. EBC ägarna:
Länk

Person bakom Ultimate Cars mobilnr:
Länk

Som ni kan se klingar efternamnen på dessa personer väldigt lika.
Jago, jag hoppas din Fingerspitzgefühl fungerar bättre nästa gång ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.