|
|
|
|---|---|
|
Jag ska byta framskärm på min e34, behöver man plocka av stötfångaren för denna operation? | |
![]() 13.406 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jag tror inte det skall behövas. Fast om det skulle behövas så är det nog det enklaste i hela operationen. Den sitter fast med bara fyra kragmuttrar och är bara att dra rakt ut. Tokenkelt. Fast glöm inte kablar till eventuella dimljus och temperatursensor. |
| Du måste ha bort både kofångare och grill för att komma åt alla skruvar. | |
| nästan rätt. kofångarn måste av, men låt grillen sitta kvar. börja med att demontera skruvarna du ser efter att du öppnat motorhuven. demontera sedan de som sitter nere vid nederkant, sedan den som sitter framtill nära kofångarn. lätt som en plätt. | |
|
Grillen sitter över grillhalvorna, som i sin tur är skruvade i skärmarna. Ska man slita bort skärmen från sista skruven menar du? |
|
|
Tackar för alla svar. Jag har lokaliserat den lilla skruv som sitter i framkant av skärmen sen så är den nog lös för jag har släppt loss allt annat. Ikväll blir det mek :-) |
|
| jag behövde då inte ta bort någon grill för o få bort mina framskärmar... frågan är hur det gick för doktor-T, om han lossade grillen? | |
|
Grillen lämnade jag kvar men stötfångaren plockade jag av. Detta var nödvändigt. Jag klippte sedan av framskärmens där den skruvas mot plåten som formar njurarna i fronten och löper under strålkastarna. Min originalskärm var helrutten så plåtsaxen var en god hjälp i det hela. I mitt tycke så är det klart enklast om man tar av stötfångaren för då går det lättare att komma åt den M5 eller M6 skruven med 10mm sexkantsskalle som sitter vid plastinfästningen för stötfångarn (plaststyrningen på vardera sida om framstammen). |
|
|
Frågan är hur du ska göra när du ska ha dit en ny skärm? Jag förstår inte heller problemet, grillen sitter med några klips och tar 30 sekunder att ha dän. Istället väljer man att klippa sönder skärmen? Och sen då? Stötfångaren och grillen ska bort och tar max 5min, basta!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.