|
|
|
|---|---|
|
hej, har märkt att min 325 drar ovanligt mycket bensin har haft 2 stycken tidigare kändes inte som dom drog lika mycket som den här har ett sportluftfilter på den av kn har tvättat det för inte alls länge sen har ingen avskärmning för luftfiltret vet inte om det kan bero av det eller något annat har letat efter org burken men känns omöjligt och få tag på en,drog ungefär 12-13L på 6,5 mil är det verkligen normalt körde förövrigt bara stadskörning med lite gasande men inte alls mycket är en 92 så ingen vanos. tacksam för all hjälp | |
| ingen som har någon idè? | |
|
Tyvärr ingen aning om ditt problem, men jag kan tipsa ett sätt att attrahera fler läsare. Använd mer skiljetecken och stor bokstav. Texten blir mycket mer lättläst om den t.ex. skulle se ut såhär: "Hej! Jag har märkt att min 325 drar ovanligt mycket bensin, jag har haft 2 stycken tidigare. Det kändes inte som dom drog lika mycket som den här. Jag har ett sportluftfilter på den av märket KN. Jag har tvättat det för inte alls länge sen, den har ingen avskärmning för luftfiltret. Jag vet inte om det kan bero på det eller om det är något annat. Jag har letat efter org burken men det känns omöjligt och få tag på en. Bilen drog ungefär 12-13L på 6,5 mil. Är det verkligen normalt? Jag körde förövrigt bara stadskörning med lite gasande, men inte alls mycket. Det är en 92 så ingen vanos. Tacksam för all hjälp!" |
|
| Hej :) samma har hänt mig några gånger.. På 325 e36 2 st :) lambda sonden . Sitter 1 lambda pp din, innan katten. Byt den . Jag har köpt universal från motornord och dom har funkat perfekt :( | |
|
ok tack så mycket för svaren och tipset :) , men brukar inte bilen gå lite konstigt och med dålig tomgång? har även ny besiktat bilen borde inte det komma upp på bes?sen ligger tomgången på ca 500-550 rpm vet inte omd et är normalt har för mig att mina andra låg aningen högre annars går ju bilen hur bra som helst förutom förbrukningen.. mvh |
|
| besiktade den för 2 veckor sen och lambdan låg 1,02 och alla avgaser såg bra ut! kan det vara lambdan ändå?och som jag skrev tidigare ska tomgången ligga så lågt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.