AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
685

M3 och försäkring...

xp
126
xpoze
BMW 1993 MUGELLO ROT
Hej.

Jag skall i försäkra en M3:a från 92 nästa vecka.
Jag undrar om ni kan berätta lite hur ni har försäkrat era m3:or. Ni får gärna skriva vad ni betalar i premie samt vilket bolag ni har.

Tacksam för alla svar och inlägg.

Hls Andreas.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
prova forumet för försäkring?
Kanske söka tillochmed?

fyrhjulsdrift är roligast!
Crusty
kan man inte säga att M3:a och försäkring är två ord som inte går ihop???
M3:a från 92?
E det en E30?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Crusty:

Det är nog en E36 då de började göra M3 i slutet av -92. Vissa har alltså fått årsmodell -92.

/Edvard
BMW CS # 4503
xp
126
xpoze
BMW 1993 MUGELLO ROT
Det är precis som bumper säger.
Bilen är en 92:a i tyskland men blir troligvis en 93:a i sverige. I tyskland existerar inte årsmodell på samma sätt som i sverige.

Bilar tillverkade efter juli 92 är eg 93:or.
xpoze : Innan jag åkte och tittade på bilar ringde jag runt till olika försäkringsbolagen och begärda priofferter.

Döm om min förvåning när jag hos TEX Folksam fick 25.000:-/år och Folksam 8.500:-/år.

Länsöfrsäkringar var billigast (trots att jag var tvungen att byta hemförsäkring dit oxo) och jag har bilen skriven på mig själ, Jag är 29 år, aldrig orsakat en olycka och har bilen på egen parkering utanför fönstret (bor ej i villa) och fick alltså 8.500:-/år med 1.000mil/år.

Dock ringde nu en kille från Folksam och sett min offert på bilen, jag var inte hemma utan gumman svarade. Killen sa att 25.000:- var HELT galet och han undrade vilka vi hade nu och vad vi betalade, 8.500:- (billigare på vintern avstäölld så totalen blir mindre ändå) och snubben på Folksam skulle räkna om inte han kunnde gå lägre och återkomma med ny offert.

Enligt honom skulle man INTE prata direkt med kundtjänst eller liknande när man begär offert.

Men det är juh trots allt dit man kommer när man ringer, så vetefan hur man ska bete sig annars.

cruZZe
Suck .. för nyvaken och skrivfel överallt, saknar funktion för att kunna rätta till suna inlägg :/

cruZZe
ZwaniZ
I Laholm där jag bor tar Länförsäkringar 7100kr då jag har full bonus och är 36 år, självrisken är 2000kr
Sockenbolaget är ett lokalt försäkringsbolag vi har här och dom tar drygt 5000, men då är självrisken 6000kr och man kan inte ta månadsbetalning

ZwaniZ
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
9018:- kostar det på Sockenbolagen för mig som är 27 år och bor inne i halmstad, då betalar jag 2 ggr om året..
6000:- i självrisk och 1500mil om året..
Jag tycker det e ok med tanke på att jag fick 27000:- från länsförsäkringr nu sist jag ringde.

Den som har flest saker när han dör vinner...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.