AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.259

Motorbyte på verkstaden

fa
21
fax_z
BMW 120d M-sport -08
Hej alla!

Motorn på min 120d (08) har skurit och verkstaden får in en ny motor för byte imorgon.

Har inte fått några klara besked från dem när bilen blir klar så därför tänkte jag kolla med någon av er, om ni har någon uppskattning på hur lång tid jag kommer vara utan bil. (Inne på 4e veckan nu).

Tack!

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Varför har den skurit? Vad hände??
fa
21
fax_z
BMW 120d M-sport -08
Varken jag eller verkstaden vet exakt varför. Så som jag förstått det har turbon rykt och det har på något sätt resulterat i motorhaveri.

Någon som kan göra en gissning på reparationstiden (motorn kommer som sagt till verkstaden imorgon).

Tacksam för svar

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag tycker inte att det bör ta mer än en eller absolut max två arbetsdagar på en auktoriserad verkstad.

Jag har varit med och bytt motor på en skogsmaskin och det tog två dagar från att maskinen rullade in i verkstaden tills motorn var bytt och maskinen rullade ut igen...

Mvh
Johan B
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
ett tips, fråga verkstaden.
fa
21
fax_z
BMW 120d M-sport -08
Qbone, ett tips — läs noggrant. Verkstaden kunde inte ge något exakt lev. datum.
fax_z: Om verkstaden inte kan ge ett exakt leveransdatum, hur har då tänkt att vi ska kunna ge dig svar? Vi kan inte annat än gissa.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Den frågan är väl i stort sett omöjlig för oss att svara på.
Men jag gissar i morgon då kommer påskharen förbi med din bil (var hemma hela dagen) GLAD PÅSK
I bästa fall går det att byta motor på 42 sekunder: Länk

Eller... några timmar och kanske en natt omprogrammering.

Det är mer fråga om hur mycket de har att göra så att de kan planera in ett större jobb som detta.

Tur i oturen, inte helt fel med en ny motor... glad påsk!
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
fax_z, ett tips, kan inte dom kolla sin kalender och beräkna sin kunskap så kan nog inte vi det, sluta vara dryg...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.