|
|
|
|---|---|
|
I lördags startade min 525iT helt enkelt inte. Starten drog runt, men tände inte alls. Jag for ner och köpte startgas, och då brummade den igång, men dog direkt. Jag plockade av reläet och byglade mellan 30 och 87 och gick bak till pumpen och mätte på kontakten till pumpen. Minus på ett stift, och plus på resten. Plockade av byglingen, och vips var det ingenting, så jag byglade iaf rätt relä. Testade även att ha pumpen kopplad vid manövern, men det lät ingenting från pumpen Det kan väl inte vara något annat problem än själva pumpen va? Annars hade den väl gått igång vid byglingen, när pumpen var kopplad.. -- Markus | |
| Pumpen dog på min 540 av liknande årsmodell, så jag skulle chansat på det! Dock, när jag köpte en pump från biltema så ville den inte fungera. Blev en originalpump för 3-4tusen till slut. | |
|
Köpte en BT pump iallafall. Funkar den inte så är det ju bara att reklamera. Som jag ser det så finns det steg mellan biltema och original man kan prova också. Jag har flera bilar rullandes, så det är ingen panik, men visst vore det väl trevligt om denna pumpen funkade. -- Markus |
|
|
Mycket riktigt, den funkar utmärkt :) Det som är lite störigt är att tankmätaren slutade fungera efter operationen... Hmm.. Jag får välöppna igen och kolla hur det ser ut... -- Markus |
|
| När jag böt till Biltema pump fick jag tugga startmotor typ 10 sec innan bilen startade. Löste det med en backventil direkt efter pumpen, funkade klockrent då | |
|
Min studsade igång som om inget hade hänt, även direkt efter monteringen. Jag trodde jag skulle behöva kabla igång bilen eftersom det antagligen tar tid för soppan att komma fram, och jag redan nött en hel del tidigare vid felsökning. Men det bara funkade. Tankmätaren hoppade upp till max i morse när jag tankade, så armaturen kanske bara behövde fyllas. -- Markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.