|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Trevliga nyheter Urma, gott att det löste sig. | |
|
Halloj! vill bara säga att 118d f20 2012 också ROSTAR på bakluckan vid torkaren gissa om det ska reklameras!6 mån gammal bil med rostgenomslag.knappast premium.tänker kräva en ny lucka.mindre märken på min 328 cia e46. beemer |
|
| Värre och värre... Man blir förstummad. Hoppas det löser sig smidigt iaf. Följ gärna upp. | |
|
var inne på bmw i dag med bilder,jobbar så kunde inte ta ledigt o köra in till vimmerby.nemas problemas,de var kanon,ett stenskott på framskärmen lagas också med permanentlackning.vet inte än om bakluckan lackas eller byts.åker tjänstebuss vw transporter t5 4-motion."televerkare"så lite frihet har man ju...var rätt sur i helgen när jag upptäckte rosten,men det var lugnt i dag.ett par djupa andetag o hobbydiplomati.//hör av mej igen efter åtgärder.//ha de bmw bra beemer |
|
|
Rost på en -12:a? Det är ju fan så man baxnar.. |
|
|
Det är så dåligt att man först tror att det är ett sjukt skämt! Rost på en 2012 års Bmw... Den beviskelse jag skulle känna skulle vara enorm.. Inte kul att varken få en ny eller omlackad lucka, finns alltid risk för färgnyansskillnader.. Tur man kör en gammal bil.. |
|
|
Man blir förbannad när man läser denna tråd. Seriöst har ni rost på era 12:or!!??? Jag drabbades hårt av rost på mina E36, och en nästan ny E46:a. Men är det fortfarande så illa? Har man inte fixat metoderna för falsproblemen ännu? |
|
|
Min e90 -07a har jag hittat två bubblor på som ser ut att ha kommit innifrån lacken på båda framdörrarna. Föräldrarnas e61 -09 har också en bubbla på bakluckan. Vi visade upp detta för bmw och det var inga som helst problem så det ska lackas om. Vet inte om bakluckan byts eller lackas, förmodligen så lackas den. Men visst känns det fördjävligt att det rostar på så pass nya bilar. |
|
|
Jag vet att det lät som ett försenat aprilskämt med rost på min 118d f20 2012 men det är som det brukar verkligheten överträffar dikten.DET ÄR rost på min bil.svetsade och lagade rost i 10 år på 90-talet.måndag morgon lämnar jag bilen,gratis lånebil under tiden.tur bilen är vit.efter åtgärder ska den in till mr cap på lackförsegling omedelbart.ett rostgenomslag till och bilen byts genast in.Då ska jag ha full kostnadsersättning av BMW.Nästa vecka är så att säga då antingen jag blir nöjd eller f20:n byts in. beemer |
|
| Har hittat rost runt hålet för bakrute torkaren på min 118D-08 också :( | |
|
Hewi: Riktigt tråkigt att höra. Ska du kolla med BMW om dom fixar det åt dig? Jag fick ju ett nej tyvärr. Riktigt dåligt av dom. De är ju ingen bra reklam precis när folk ser rostbubblor på bakluckan på en 4 år gammal bmw. Hoppas det löser sig för dig iaf. MVH MrAdis |
|
| Jag var förbi Novation igår och visade bilen , får se vad Bmw säger men de informerade om att det bara var 3 års lackgaranti men eftersom detta knappast handlar om ngn lackskada så borde det inte ha med saken att göra. Jag återkommer när jag får besked. | |
| De lagar rosten på garantin :) | |
|
Ah, trevligt! Grattis! Alexander |
|
|
Tänkte bara uppdatera er om mitt problem med min bil och föräldrarna e61. Mina rostbubblor på framdörrarna hävdar dom är från stenskott som har förstört lacken och gjort så det bubblar upp inifrån?? så det täcks inte. bubblorna på bakluckan på e61an(-09) som köptes ny av samma firma täcks inte heller då de hävdar att det är lackfel typ och inte rost så det täcks av lackgarantin som är 3 år och täcks inte. SUCK! Finns bara en auktoriserad bmw firma här i närheten så känns krångligt att behöva åka 10mil för att visa upp det för en annan firma. |
|
|
Har rost som flera av er andra beskriver på bakluckan runt torkararmen på min 116i 2005 års modell och även på insidan i nederkant där fyra punktsvetsar sitter. Min bil är ju så gammal så det lär knappast vara chans att få detta på någon garanti eller goodwill. Någon som vet vad BMW hade för rostskydd och lackgarantier 2005? //AL |
|
|
-AL-, 12 års rostskyddsgaranti from då bilen togs ut. |
|
|
* Epsilon * Kanon! Tack, då skall jag göra ett försök att få mig en ny lack :) //AL |
|
|
Var nere på lunchen idag hos Wölkes i Gbg och visade min baklucka. Fick svar kl 16 att de godkände en spotrepair utan kostnad enligt BMWs garanti. 500 SEK om jag ville ha hela bakluckan lackad vilket jag valde att gå på. Känner mig nöjd trots allt. Bilen är 8 år och har gått nästan 14000 mil. Föredömligt bemötande hos Mikael på Wölkes. //AL |
|
| Skulle du kunna fixa en bild på angreppen AL? Verkar ju vara lite lotteri det där beroende på vilken verkstad man åker till. Var inne för nåt år sedan på Holmgrens/Jacobssons i Jönköping och visade mina bubblor på bakluckan, blev nekad den gången men tänkte göra ett nytt försök till våren. 500SEK för hela luckan är ju överkomligt även om BMW egentligen borde ta sitt ansvar och lösa detta kostnadsfritt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.