AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.222

Byta lager inkopplingsgaffel!

Sida 2 av 2
Ingen som vet?

Hur stor blir skillnaden att byta till en växelspak från en 328 jämfört med växelspaken jag har nu?
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Damasken kan du nog skita i om den är hel. Om du gillar lite "sportighet" så kan jag garantera att du kommer uppskatta den shortshift-kännsl som en 328 spak tillför. Jag har en z3m spak på min compact (din och min compact har samma spak i utgångsläge) men den är ännu ett steg "kortare" i växellägena och kräver dessutom lite modifiering.
Har inte testat 328 spak i min, men det är väldigt stor skillnad på original och den jag har nu så 328 spak borde bli en perfekt medelväg.
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Inga andra som vill komma med input???
Då kan jag alltså köra med samma damask som jag har nu även till en 328 spak?

Jag får se hur jag gör om jag byter eller inte. Det var ju i alla fall väldigt enkelt att få bort växelspaken!

Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Ja gummidamasken och läderdamasken ska vara samma. Men dubbelchecka på realoem. Jag använde iaf samma.

Javisst e spaken enkel att få loss. Men det är värre med de andra komponenterna. Men att byta allt gör en himla skillnad. På min cabbe var det tidigare lite svårt att få i ettans växel vid stillastående. Men efter att jag bytte alla vital delar så är känslan i spaken precis som ny. Verkligen en billig "reparation" som gör stor skillnad på körkänslan :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.