AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
794

Detta förbenade C-lås på E46an...

je
24
jerico582
328I E46 -98
Jag har hittat en massa hjälp här på hur man trixar till det. Ska beställa nya relän till eländet. Men nu är det så att jag bor i ett bostadsområde så det är ju inte så smidigt att ha bilen olåst.

Jag har däremot en annan lås modul liggandes (likadan) frågan är nu om jag kan byta ut dom rakt av. Visst fjärnyckeln kommer ju inte funka men kommer knappen i bilen att funka så jag kan låsa upp och framförallt tanka bilen under tiden jag trixar med relän till original modulen?
No
132
Nop
320d Touring -11
116i pre LCI -07
varför inte löda ur reläna i extraboxen om du vet att den fungarar och löda i orginalboxen??

det är lite trixigt att löda ur dem utan att skada relän eller kretskort men ingen omöjlighet.

je
24
jerico582
328I E46 -98
För jag vill kunna använda skrället under tiden jag fixar styrboxen samt att jag tror att reläerna i boxen jag har är väll inte det minsta bättre än de som sitter i bilen. Menar har de inte gått sönder nu så gör de snart det. Ingen mening med att snåla in på 120:- som reläerna kostar...
Bilen kan ju vara låst även om du byter ut reläen, se bara till att det är låst innan du drar ut boxen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.