AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.831

Stänga av plinget från bältesvarnaren.

Ar
219
Aragon5
F30-320d
Är det någon som vet om man kan stänga av missljudet från bältesvarnaren?
Ja, det skulle jag oxå bra gärna vilja veta!

Satan vad jobbigt det är när man, efter att ha betalat biljetten, ska tuffa runt i 10 km/h på en parkeringsplats för att leta parkering och så börjar det jäkla oljudet. Stressande... Trafiksäkert är det inte!!

Men cykla det får man göra i 70 knyck utan hjälm :) Men inte så länge till antar jag :(
Det enda sättet att bli av med varningssignalen är att ta på sig bältet.
Ar
219
Aragon5
F30-320d
lr hur FlashGrodan.

Vi är inte vuxna människor, vi kan inte själva avgöra om/när vi ska ha bälte. Det måste någon annan bestämma för oss. Jag hatar det där ljudet.

En gång var jag så j...a förbannad så jag ryckte loss sladden som gick under låset i en volvo, men gissa vad, ljudet avbröts inte och airbag lampan började lysa.
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Jag menade FlashGordon.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
På Volvo brukade vi trycka ned en nyckel i låset, och sedan ta bort den.
Då blev de tysta.
Aragon5: Då du ryckte loss kablaget till bältessträckaren som är en del av airbagsystem, tändes lampan.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Ett annat sätt är vel att åka till nån skrot, och inhandla ett bälte, och sedan skära av själva bälteskopplaren. Och sedan ha den liggande löst i facket brevid framstolarna.
Köpte själv bältes spänne på skroten för 20 spänn.
Har den i satt och slipper ljudet :). När hunden ligger där framme så varnade den för honom, men det är löst nu :).

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Jag brukade oxå stoppa en nyckel och få låset att tro att spännare är i. MEN då är airbag aktiverad och gissa med vilken kraft man blir intryckt i airbaggen om man råkar köra på nån/nåt. Speciellt för mig som bär glasögon.

Chris87, precis som du säger. Det värsta var att jag fick köra runt i 2 dagar med pipande missljud innan verkstan kunde ta emot mig men som tur var så fixar han det på garanti.
Du kan ju alltid ha bältet fastspänt istället! Om du vill ha det bakom ryggen eller över bröstet avgör du själv. Jag väljer över bröstet.
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Jaha, jag trodde man skulle ha bälte runt byxorna ;)
br
31
brandiz
320i coupé -94
man måste programmera bort det plingandet från bältesvarnaren, inget man kan göra själv utan man måste lämna in den till en bmw verkstad för det.

pris uppgift vet jag ej men det brukar gå ganska fort att göra det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.