|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ser det som Du skriver som ren självförnekelse Anders-72 ;) Skämt åsido,det enda jag försöker förmedla är att jag aldrig trodde jag skulle skriva detta om en Volvo V70? Samtidigt rullar var och varannan bil på vägarna som just en V70,så det är kanske därför man ser ner på både märket och modellen? Tillät min ekonomi så skulle jag äga/köra en 550 touring helt klart och samtidigt skulle en 850 stå och glänsa i garaget för en del sommarturer ;) Men verkligheten bjuder inte på detta ( ännu ) så det praktiska går först och då föll valet denna gång på en V70,fast med lite klös i ;) |
|
| Nja, jag tycker inte illa om Volvo V70. Har bara kört vanliga 140 o 170-hästare. Suveräna stolar och väldigt bra lack/rostskydd och rejält bagageutrymme. Jag förstår att folk gillar dom. Och är man ute efter utrymme och prestanda så, ja varför inte. Bara den inte är silvergrå...som grannens och grannens granne och hans kusin o kusinbarn o farfars o...... :) | |
|
Jag vet att det går att skrämma upp T5 rejält, finns väl något chip trim som ger den ca 300 hk utan större problem. Minns ett par konsulter hos oss för ca 10 år sedan som var helt överförtjusta i deras T5or. ;-) Men personligen har jag hellre 300 hk på bakhjulen i en BMW 540 än i en V70 på framhjulen, någon större prisskillnad på beg priserna är det väl inte heller. Men smaken är som baken! :-) |
|
| Hade mina föräldrar med mig på en liten tur till ett utsiktstorn i helgen. Sista vägsnutten upp på den bergknallen har en rejäl stigning och vägen hade inte torkat upp riktigt efter snösmältningen så det var lööööööst! DSC:n jobbade febrilt och jag trodde faktiskt att det var stopp ett tag, men med nöd och näppe klättrade vi upp. Bakdäcken var leriga upp till halva 55-profilen. Jag är ganska säker på att en V70 hade jag fått backa upp där och då är det inte lätt att sikta mellan tjälskjutna stenbumlingar ;) | |
|
HEHE WTF det har ju blivit värta offtopic nu:P Kolla på min bild istället och skjut bak eera stolar så jag har något att jämföra med:) Kort och gott V70 är bra rostskyddade så byter man en sådan är det iaf inte pga rost. Sen vill jag avråda från att åka i baksätet på v70in det är abslolut ingen dröm. Häcken och benen domnar inom 20 minuter eftersom sätet är extremt kort och relativt hårt:S Jag sitter myket bättre i Toyota carinas baksäte trots att den är mycket mindre:D men gör en egen tråd till denna diskussion;) |
|
| Ok ok! Vi som spårade ur så mysigt. Ut och fota.... Jag når inte pedalerna. Trodde jag hamnade i baksätet!Länk | |
|
:) Det är fint i baksätet! Du ser din stol går att skjuta bak hela vägen som det borde vara... Har du sportstolar? Borde inte spela någon roll men ändå. |
|
| Ja, det är sportstolarna. Kanske det trillat ner något i någon av skenorna som fastnat? Ett av spåren är ju öppet hela vägen bak, men det andra har ett avslut. | |
| Ruby Red ( Pearl ) ;) | |
| Nähä du Alex84, nu postar du i fel tråd. Om du inte menar att han har hällt nån Ruby Red drink ner i stolsskenorna?! :) | |
|
Citat Anders-72 "Bara den inte är silvergrå...som grannens och grannens granne och hans kusin o kusinbarn o farfars o...... :) Slut Citat.. ;) |
|
| Ah, just ja. Vi var ju ute på OT-safari :) Jag såg just att en färg-tråd var aktuell så jag trodde det var där det skulle in. Nu har jag kollat lite bilder på färgen med. Myyyyycket trevligare än silver! ;) | |
|
Tyckte jag med,var skapligt less på Arctis Silber samt Titan Silber som jag vilade ögonen på i ca 8år... Frugans Stauhl Grau är oxå en upp piggande färg en regngrå morgon ;) Näe lite rött passar min rödhåriga fru utmärkt ;) Sorry för spinnandet av OT.. |
|
| OT hör till. Jag har redan talat om hur jag sitter o fotat mina stolsskenor ;) Det är ovissheten om en diskutions sidospår som sätter krydda på forumet! :) | |
|
Jag känner inte alls igen det här problemet med bil för korta ben. Min E39 är första bilen jag har där jag inte har stolen i bakersta läget när jag kör. Och jag sitter verkligen ap-skönt. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Testade lite igår då jag hade skjutit stolen i bakersta läget för fotografering. Det är alldeles för långt bak för min längd (185) . Om jag ställer in den lite längre bak än jag brukar ha den får jag faktiskt lite nytta av lårstödet men då når jag presis att greppa ratten med raka armar. Måste kolla om jag verkligen har ratten i bakersta läget med. Det optimala för normal körning sägs vara att då man har båda skulderbladen mot ryggstödet, ska man kunna lägga handleden uppe på ratten med rak arm. Kanske bör klämma ihop kaggen lite och tilta upp ryggstödet oxå :) | |
|
Jag har inte kollat skenan på min E39 men jag vet att stolarna går att skjuta bak längre än jag behöver och jag är som tidigare skrivs 194cm. Borde vara något som hamnat i skenan på jxw's stol. OT: jag har också haft en V70. Håller med Alex84 om en hel del men inte om allt i det han skriver om denna modell. Stabil endast med sportchassi annars svajjig. Antinspinnen funkade väl bra men grep in mycket mer märkbart i både känsla och ljud. På E39 så är det sant att det tillåts ett visst släpp men sedan rätas bilen upp väldigt mjukt och fint. Annars är det en bil som är bra på det mesta men ingen bil man får några djupa känslor för. Anders-72: min var inte heller grå utan Cosmosblåmet Länk Bara lite OT: Sportstolarna i Volvon passade mig riktigt bra och det var väl bara det fasta nackstödet som man hade verlat kunna justera. För mig så slår dessa stolar både sport- och komfortstolar i E39:an dock inte komforstolarna i E61:an. ___ //Ulf |
|
|
Om man höjer stolen lite så åker den liksom framåt. Skulle den endast höjas i höjd (lodrätt) så skulle det gå bra där den står nu, men höjfunktionen går ju som bekant i en cirkelrörelse (båge) framåt vilket resulterar i problemet. Lär jag ta bort hela stolen då:( |
|
| Borde väl gå att köra fram den så långt det går och dammsuga, pilla o inspektera spåren i skenorna. Den ska ju gå en bra bit till mot på bilden. | |
|
Nu har jag kikat lite i skenan till förarstolen, enda jag hittade var detta: Länk Mer än så såg jag inte. Dock blev det inte bättre av att få ut skruven. Någon som har en sprängskiss eller dylikt över infästningen? Min haynes skrev inget om detta. Så jag vet om något lossnat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.