AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
725

Göra sig av med halvljusautomatiken? E36

Hej. Halvljusautomatiken på min 328i E36 från 96 (Importerad 98) gör så halvljusen är igång hela tiden när tändningen vrids på (från första jacket med nyckeln).
Det jag skulle vilja är att bli av med halvljusautomatiken helt, och kunna bestämma själv när jag ska ha halvljuset på!
Någon som vet hur man kan gå till väga för att få det så?
Tacksam för svar.

MVH
Har för mig att det kan göras billigt och smidigt hos en BMW verkstad. Kolla :)

bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Slår lyset igång redan i radioläget på tändningslåset? I så fall gissar jag att det är någon påhittig person som gjort en egen konstruktion.

BMW's lösning för Sverige m fl länder innebär att lyset gå igång på andra läget på nyckeln men bara om ljusomkoppplaren står i läge halvljus. Denna lösning innebär även ett annorlunda elsystem för parkerings- och halvljus. Inte så enkelt att konvertera importbilar.

Jag har tillverkat egen halvljusautomatik till flera av mina E34 (systemet lika som E36). Lyset tänds inte förrän motorn startat och bara om ljusomkoppplaren står i läge 0 (=AV). Så tycker jag det skall fungera.

//Göran
Ja det är just det jag tycker verkar så märkligt.
Jag skulle klara mig utan någon form av automatik alls, utan att man får använda vredet för att ha de olika ljusen igång.

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.