|
|
|
|---|---|
|
har som sagt lite problem med min e34 -93. ryckningarna har blivit bättre än när jag införskaffade den för ett par veckor sen. har satt i nya ngk ist för brisk som satt i innan.. ibland är ryckningarna större ibland knappt märkbara, likadant med tomgången som ibland är obefintlig. har testat med andra spolar utan skillnad. när man startar så slocknar check engine lampan (kopplade in den idag för o se ev fel) men tänds så fort man kommer över ca 2000rpm. finns inga felkoder om man kör diagnos med laptop heller. har provat o rycka kabel till lmm o då dör bilen. känns lite sådär o byta saker till man hittar felet så lite tips skulle göra mig glad. | |
|
Kolla om din tomgång beror på kärvande tomgångsmotor. Kan ge varierande tomgång och/eller dålig reglering av tomgången. Leta även efter läckage, t ex spruckna slangar till tomgångsmotorn samt grova slangen mellan lmm och spjällhuset. Testa och koppla ur lambdasonden och se om ryckningarna minskar. //Göran |
|
|
den tar ingen tjuvluft, kollat med startgas och den verkar tät. ska kolla lambda samt tomgångsmotorn när jag kommer hem ikväll. |
|
|
provade att koppla ur lamdan och det funkade perfekt, ny beställd som dyker upp imorgon. Tack!! |
|
|
bytte lambda idag men check engine tänds fortfarande när jag varvar till.. tips? bilen rycker ytterst lite nångång ibland fortfarande, men mycket bättre blev det. |
|
|
en liten update.. bilen rycker väldigt mycket på lägre varv med lägre växlar i, mao samma symptom som innan lambdabytet. har inte kört bilen nån längre sträcka förräns idag. tar ingen tjuvluft, soppafiltret e bytt, spridarna likaså. behöver tips då ja körde en diagnos utan några felkoder. check engine lyser ej när man startar utan tänds fortfarande när man varvat upp till 2000rpm.. |
|
| ingen som har några ideer? givaren vid veven? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.