|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
--> bmw-andreas Blir det kompsänkning å hela köret eller? Satan... lite snabbt räknat 600++ hk... i lilla e30 låter inte helt fel :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Det blir andra stakar och kolvar och balanserat! Idag har vi hittat felet på min bil,har läkt i sugröret ner i tanken,därför den inte gått nå! Nu är den mappad på måfå och jag laddar lite över ett kilo!Men fan va de suger på,kommer bli en superrolig bil! /En lycklig Andreas |
|
|
Har vägt bilen idag,den vägde 970kilo med 40lit bensin i!Vet ej om den vågan stämmer så bra,låter lite väl lite /Andreas |
|
|
Fan va sköj att du fått fart på bilen! kommer du till Mantorp föresten..? angående vikten så vägde min 325:a helt orginal med mig (60kg)i utan reservhjul och nästan tom tank, 1220kg. 560 bak och 660 fram. nu vågar jag inte tänka vad den väger ifram men jag ska väga den framöver iaf. //Kilander "I live my life a quarter mile at the time" |
|
|
Jag hade en E30 325 med urriven inredning, 2st Sparco stolar, full bur m.m, den vägde med halv tank 1050 kg .... Så dina 970 låter kanske lite lite, men kan ju ev stämma......... Kan ju tänka mig att din bil är hur jävla kuul som helst !!!! |
|
|
Nej nå mantorp blir de inte,håller på att byta till fuelcell nu,litar inte på orig tanken... Sen vill jag mappa den med bredbandslamba innan ja rejsar nå,har bara vanlig lamba och avgastemp nu. Sen så ska jag mappa den med racefuel 66 till 1,5,då kanske den håller,men de blir bara 1 kilo på gatan. Kilander går din bra nu då?Men den är nog lite framtung:) MVH Andreas |
|
| Kilander >> Kommer du att köra med ditt nya projekt på Lördag, Mantorp? | |
|
jodå nu går den bra, ökade trycket till 1,1bar idag. det ska bli mer imorgon. körde på vanliga däck på vanlig asfalt men den gjorde gassläpp 3:an ut och då går det i 200km/h så det ska nog bli bra. funkar bara bilen på lördag så kommer jag att köra, ja. //Kilander "I live my life a quarter mile at the time" |
|
imenhoteb |
Din turbo är polerad!! |
|
JASSÅ.. "I live my life a quarter mile at the time" |
|
|
Tony jag hämtar den imorrn!Är tyvärr i sthlm och jobbar,man vill ju vara hemma och skruva! MVH Andreas |
|
amateur |
Andreas: är motor till salu som du har byggt nu? Ifall vad ska du ha för den då? |
|
Sätt dig och räkna ihop lite så har det kostat över 40000kr att få ihop det,sen allt jobb med avgassystem och motorfästen. Men ja vet inte,kanske inte byter för de är fint ryt i den,men mycket vill ha mer:) /Andreas |
|
|
Ser skojj ut! Du ska inte köra 402m i växjö till helgen (i morrn)..? |
|
|
Fan, jag är ockå sugen på att börja med ett sådant därprojekt. Men, jag är inte speciellt hajj på att meka. Håller visserligen på att resaurera en gammal mustang, men det är mest utvändigt plåtarbete. Får väl se hur det blir med ett sådant projekt då. |
|
|
S38B38: nej jag ska köra tävling i Avesta imorrn lördag! /Andreas |
|
E30poppe |
De verkar vara en brutal bil de där... Kul att du har fått i gång den... =o) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.