AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
862

Delar på ebay...kan man lita dem,eller är det bara skit?

mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
Tjena!
tänkte höra vad alla har för erfarenheter av delar på ebay...har köpt lite olika delar på ebay.de.. tex kylare, kamaxelsensorer,lmm osv men undrar om man kan lita på de eftersom det är ju oftast bara en tredjedel av priset? kan ju ibland vara så att snålheten bedrar visheten? en del grejer är ju inte så enkelt att kolla tex sensorer o så.....
mvh
Jag tror man kan säga att dom billigaste delarna på ebay ligger på biltemas kvalitetsnivå, tycker man det är ok så är det bara att handla. Finns såklart massvis delar som håller högre kvalitet med men då brukar dom kosta lite mer.
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
Ja de är klart man kan komma över märkesgrejer t bra priser oxå...
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Köper mycket till mina bilar på ebay.de, och har bara gott att säga. Köpte nya NTK/NGK lambdasensorer till min 328 för mindre än vad biltemas universal kostar.
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Behöver absolut inte vara Biltema grejer du köper från eBay, allt beror på vad du vill ha.
Jag har köpt mycket originala grejer till riktigt bra priser, men jag handlar mest från England för både frakten och förhandlingar om pris är bättre att göra med britterna då dessa är mer generösa än benhårda stela tyskarna.

"Riktiga män kör diesel"
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Chassisatser köper jag alltid i tyskland, i princip 50% billigare än i Sverige, frakten inkluderad. Även köpt en hel del fram/bakvagnsdetaljer från Meyle billigare än vad man får ge på Biltema. Har faktiskt aldrig haft problem med något jag köpt från Tyska Ebay när jag tänker efter.

Mvh Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.