AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
26.186

300km/h gräns

Sida 9 av 14
Lotus Samuel
Jag har orginalkoppling (fruktat hård-känns i benet vid stadskörning), den bör inte vara ngt problem enl LCCS, växellådan från Renault Alpine pallar max orginalhästarna så den lär man byta 2:ans drev på.
Får jag råd till alla bitarna så blir bilen sanslös.
Gjorde din bil 0-100 på 3,9 s?
DanTheMan
Låg i 305 kmh (mätarfart) på min Kawa ZX 7:a
på Norrtäljevägen...piece of cake
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
FolkaaN: golf v6 med 800hp?

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

Länk
Gu
195
Gumpy
330 -01
Häkkinen: En F1 går inte så fort som 360 km/h. Det har med säkerhetsbestämmelser att göra. Däremot kommer Cartbilarna upp i närmare 400 km/h.
Lotus Samuel
På gamla hockenheimrakan hade bmw F1 bilarna 350-360km/h på rakan och hade det inte varit 2 chikaner mitt på rakan och dom hade valt en annan setup på vingarna så hade nog inte 400km/h varit några problem. Cartbilarna kör väl på oval det är ju lite skillnad, där behövs ju inga vingar eller utväxling för 100km/h svängar.
Med tanke på den otroliga downforce som F1-bilarna genererar så går dom ohyggligt fort. Jag hörde någon säga att om man tar bort framvingen så klarar en F1:a 500km/h!! Jag vet inte om det är sant och det låter otroligt.

lugna 305km/h med ZX7:an....då är det trimmad hastighetsmätare ;-)
FolkaaN
jag vet inte säkert om det va en v6 motor men det låter ju som troligast efter som det var en 800 hk+ han fick ut ! han där uppe i borlänge !

BMW = The biggest the best, better then the rest
FolkaaN
jag vet inte säkert om det va en v6 motor men det låter ju som troligast efter som det var en 800 hk+ han fick ut ! han där uppe i borlänge !

BMW = The biggest the best, better then the rest
:-D Är det Dahlbäck du pratar om Folkan? Det är en Golf IV 1.6 med Audis femma i och den ger tyvärr inga 800hk....inga bevisade iaf.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Lotus Samuel:
Cart-bilarna kör på vanliga banor också.

__
Länk
Visst kör Cart på vanliga banor med, fast de är inte i närheten av 400km/h då.
En F1 bil på ovalbana skulle nog vara rätt så jämn med en Cart bil.
Perkka
Lotus Samuel: Tvivlar du på mitt inlägg? Jag kan ju ta och filma hastighetsmätaren någon gång om du vill det.. Han har upp emot 400hk i motorn, men är ej bänkad.. Bilen finns till salu på bilannonser.se..

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Lotus Samuel
Perkka: Nä dig tvivlade jag inte på, det va den där M3:an med 800hk jag va lite skeptisk till ;-) Att porsche går bra det vet jag. Men även att jag tror på dig så är det ju alltid kul med lite film =)

Wolv: Jo det vet jag också...
Lotus Samuel
Vilket kit stoppade du i din g:a Lotus?, enl inlägg på LCCS (Lotus Car Club Sweden) så finns det ett enklare som gör att bilen når 0-100 på 3,9 sek - kostnaden skulle bara vara 100£ enl Lotus UK.
Lotus Samuel
Jag vet inte vad jag hade för kit i min. Den va trimmad när jag köpte den. Men nåt chip va det å nåt avgassystem. Sen ökade jag laddtrycket på den endel. Den va lika hysterisk som en metanolbil ungefär =)

Den hade säkert gjort 0-100 på 3.9 om det hade funnits fäste.
Perkka
Lotus Samuel: Ok sorry, no offence?

Mvh Per

jockem5
Ni snackar om 300 mé M5:a..?! min har ett varvstopp på 7200 o då ca 275 ...
Perkka
Jockem5: Dom menar nog M5 E39..

Mvh Per

jockem5
jo, de må va.. men hur ´gör ja som vill åka över 300 me min då?? varvstoppet går de snabbt till så efekten verkar inte svika iaf..?? //// jocke
Ändrar utväxlingen och trimmar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.