|
Sida 9 av 14
|
|
|---|---|
|
Lotus Samuel Jag har orginalkoppling (fruktat hård-känns i benet vid stadskörning), den bör inte vara ngt problem enl LCCS, växellådan från Renault Alpine pallar max orginalhästarna så den lär man byta 2:ans drev på. Får jag råd till alla bitarna så blir bilen sanslös. Gjorde din bil 0-100 på 3,9 s? |
|
DanTheMan |
Låg i 305 kmh (mätarfart) på min Kawa ZX 7:a på Norrtäljevägen...piece of cake |
|
FolkaaN: golf v6 med 800hp? /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
|
Häkkinen: En F1 går inte så fort som 360 km/h. Det har med säkerhetsbestämmelser att göra. Däremot kommer Cartbilarna upp i närmare 400 km/h. |
|
Lotus Samuel |
På gamla hockenheimrakan hade bmw F1 bilarna 350-360km/h på rakan och hade det inte varit 2 chikaner mitt på rakan och dom hade valt en annan setup på vingarna så hade nog inte 400km/h varit några problem. Cartbilarna kör väl på oval det är ju lite skillnad, där behövs ju inga vingar eller utväxling för 100km/h svängar. |
|
Med tanke på den otroliga downforce som F1-bilarna genererar så går dom ohyggligt fort. Jag hörde någon säga att om man tar bort framvingen så klarar en F1:a 500km/h!! Jag vet inte om det är sant och det låter otroligt. lugna 305km/h med ZX7:an....då är det trimmad hastighetsmätare ;-) |
|
FolkaaN |
jag vet inte säkert om det va en v6 motor men det låter ju som troligast efter som det var en 800 hk+ han fick ut ! han där uppe i borlänge ! BMW = The biggest the best, better then the rest |
FolkaaN |
jag vet inte säkert om det va en v6 motor men det låter ju som troligast efter som det var en 800 hk+ han fick ut ! han där uppe i borlänge ! BMW = The biggest the best, better then the rest |
| :-D Är det Dahlbäck du pratar om Folkan? Det är en Golf IV 1.6 med Audis femma i och den ger tyvärr inga 800hk....inga bevisade iaf. | |
|
Lotus Samuel: Cart-bilarna kör på vanliga banor också. __ Länk |
|
|
Visst kör Cart på vanliga banor med, fast de är inte i närheten av 400km/h då. En F1 bil på ovalbana skulle nog vara rätt så jämn med en Cart bil. |
|
Perkka |
Lotus Samuel: Tvivlar du på mitt inlägg? Jag kan ju ta och filma hastighetsmätaren någon gång om du vill det.. Han har upp emot 400hk i motorn, men är ej bänkad.. Bilen finns till salu på bilannonser.se.. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
Lotus Samuel |
Perkka: Nä dig tvivlade jag inte på, det va den där M3:an med 800hk jag va lite skeptisk till ;-) Att porsche går bra det vet jag. Men även att jag tror på dig så är det ju alltid kul med lite film =) Wolv: Jo det vet jag också... |
|
Lotus Samuel Vilket kit stoppade du i din g:a Lotus?, enl inlägg på LCCS (Lotus Car Club Sweden) så finns det ett enklare som gör att bilen når 0-100 på 3,9 sek - kostnaden skulle bara vara 100£ enl Lotus UK. |
|
Lotus Samuel |
Jag vet inte vad jag hade för kit i min. Den va trimmad när jag köpte den. Men nåt chip va det å nåt avgassystem. Sen ökade jag laddtrycket på den endel. Den va lika hysterisk som en metanolbil ungefär =) Den hade säkert gjort 0-100 på 3.9 om det hade funnits fäste. |
Perkka |
Lotus Samuel: Ok sorry, no offence? Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
jockem5 |
Ni snackar om 300 mé M5:a..?! min har ett varvstopp på 7200 o då ca 275 ... |
Perkka |
Jockem5: Dom menar nog M5 E39.. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
jockem5 |
jo, de må va.. men hur ´gör ja som vill åka över 300 me min då?? varvstoppet går de snabbt till så efekten verkar inte svika iaf..?? //// jocke |
| Ändrar utväxlingen och trimmar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.