AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
26.187

300km/h gräns

Sida 8 av 14
Jaja, 300 hit o dit... Sätt er på den här istället!!! ;)

Länk
Jodu, den skulle man fan inte våga köra...
Den skall väl ha en viper motor och göra enligt teorin ca 600 blås. Fy fan. tur det är 4 däck på aset.

Mvh Sunken
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Flåklypa: Det beror på vilken bil vi pratar om. Det är ju ingen grundregel att trycket på bilen mot gatan minskar i takt med att farten ökar (f1or kan man ju köra upp och ner på taket med i farter över 160 eller vad det är). Beror ju på bilens konstruktion.

Läste någon som tyckte att porsche gt2 hade lite problem i extremt höga farter pga att bilen fick så mycket mer downforce bak att bilen blev ganska lätt fram trots att den är byggd för att minsa lyftkraterna fram.

För farter rakt fram i icke original skick är det inte så svårt att bygga en bil som går jävligt fort rakt fram.
Acey: Du har rätt, men på dom allra allra flesta bilar blir det lyftkrafter. Det är egentligen bara bilar med vingar som kan generera hög downforce.

Porsche har alltid haft problem med "lätta framvagnar".
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hur gick det med Mega M3an....

Flr att åtegå till ämnet så kan jag tillägga att min 316 gör 200km/h mätarfart och då jävlar varvar det (6400rpm)

Det tror jag inte stämmer heller, 380km/h i en E46. Först måste bilen bli otroligt framtung med en M5 motor på 800hk och som de skrevs tidigare, Mclaren F1 toppar ungefär samma och det är lite andra grejor. Men det är kul att sådana här bilar görs, hade själv dock inte lagt ner så mycket pengar på att trimma min bil istället för att köpa en GT2 eller liknande. Bara min åsikt.

Undrar detsamma som "deejaywasp" vart är filmen? Nu har jag läst igenom hela tråden i jakten på filmen, vart är den? Var det bara påhitt alltihop?

/Kristian
Espen
Ja... var är den någonstans!
Jag vet...Han låg och körde lungt i runt 300 på E6:an mot malmö när han närmade sig hallandsåsen* och han ger gärnet... (givetvis med en plan i baktankarna, återkomer till det) 320, 330, 340, 35, 360, byter radiokanal till NRJ, 370, 380... upp upp upp och vi toppen så swiiissshhhh han lättar och sen dess har vi inte sett honom.
Men jag hörde att han landade strax utanför München och media intervjuade honom! På frågan om varför han lättade sa han: Jo, jag ville spara tid i resan så jag trimmade till 800hk och satte på en evo-vinge och tog sats... =)))

*hallansåsen= En jätte backe på E6!

-Eppe-
Born 2xlr8
Tja, vad säger man.
Kanske detta är ngt för läsarna på detta forum (dock ej BMW men ....):Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Espen: Den var bra.

Purple: Kanske man skall trycka i den motorn i E30in.. undrar om den passar rakt i :)

Espen
Purple: Den hade inte suttit helt fel =)

-Eppe-
Born 2xlr8
deejaywasp:
Espen:

Jo speciellt med tanke på motorvolymen: 1,5 liter och 1225 hp.
Borde kanske få plats i en Nissan Micra
(M3 tar ut lite drygt 100 hp/liter)
dansguru
hur är 800-hästars-M5-motorn trimmad? går det att få ut utan turbo, nos? jag personligen tror inte på det.

dansguru
Perkka
Åkte för några dagar sen i en trimmad 944 turbo.. Mätaren går till 270km/h, och det passerade vi ganska lätt... 944-an ska göra runt 300 blås vid 6450 v/min, och när vi körde varvade den ca 6000 v/min.. Så det gick undan, huvva vilken känsla.. Blev alldeles torr i mun =/

Obs! Ej 100 på att det är just 6450 v/min, men har för mig det iaf..

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Lotus Samuel
Här fantiseras det friskt ser jag =)

Jag har iallafall kört över 300 verklig fart med min trimmade Lotus Esprit V8.
Lotus Samuel:
Härligt att höra, drog själv om en M5 (nya mod) igår med min Lotus, men han ville inte vara med och "leka", dessa bilar borde väl annars gå rätt jämnt efter 200 ?
Lotus Samuel
Purple: Nu har jag ju sålt Lotusen och köpt en M5:a och jag tycker att lotusen va bra mycket snabbare än M5:an, fast min va ju inte original iofs. Gissar på lite över 400hk med chip och höjt laddtryck. Jag drog varvräknaren till stopp på 5:an och det ska då va en teoretiskt toppfart av 317km/h, mätaren går ju bara till 300km/h den va en bit förbi om man säger så =)
Lotus Samuel:
Blev själv förvånad när jag låg på 280 och hade en hel del "pulver" kvar.
Har lite grejor på g: ny styrbox till att börja med = +100hp (19 000:-)
Raka rör,luftfilter,ställbart laddtryck och blow-off ventiler kommer troligtvis senare. växellådan behöver nog en genomsyn - hårdare drev tex. - kul är det iallafall.
FolkaaN
men för fan det finns en golf v6 me 800 hk så varför skulle man inte kunna få ut 800 hk ur en v8 ??

BMW = The biggest the best, better then the rest
Lotus Samuel
Purple Vet du vad du har för koppling i bilen? Jag hade en dubbel sinterkoppling som hög fint ända till det blev smulor av skiten. Satte på en ny original men den slirade lite ibland. Växellådan renoverade jag också. Men galet va den gick =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.