AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
26.189

300km/h gräns

Sida 2 av 14
Tydligen så är det inte mycket kvar som är original på den bilen! =) Förövrigt så gör ju nya Bugattin 406km/h och 0-300 km/h på under 14s =)

Mvh Tobbe
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
Tror många har lite glädje siffror för sig när de talar om fart!
300 ÄRLIGA km/h gör inte vilken bil som helst!
och 380km/h i en M3 E46......nä!! jag tror det iaf inte!

/Fredrik

M3-88 (gör lätt 90 ärliga=)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Jag har kört i över 300 mätarfart med min M3 och över 305 km/h verklig fart med min M5.

Att man skulle få upp en M5-motor i 800 hk och sedan få upp en E46 M3 med denna motor i 380 km/h tror jag inte en sekund på och at Racing Dynamics skulle ha gjort det tror jag ännu mindre på. Men överbevisa mig gärna för OM det hade varit sant så hade det varit ascoolt.

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Just ja, farterna ovan nåddes på plan mark.

Sen undrar jag vilken bana i Tyskland som man når 300 km/h på......
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Gamla Hockenheim (långa) kanske :)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Där får man ju köra ofta. ;)
Perkka
Men e int M5-motorn redan vråltrimmad? & den ligger ju org. på 400hk (?).. Bra gjort att kräma ur dubbelt så mycket hk dåra..

Mvh Per

If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough!
Perkka
Ja, nu kom jag på vilken motor dom satte i M3-an: BMW Williams motorn kanske?! Haha, den ha ju runt 880hk.. Ne va beige jag är :)

Mvh Per

If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough!
Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
Racing Dynamics är väl inte kända för att vara det mest seriösa företaget.
Så deras uppgifter skall man nog ta med en stor nypa salt.
Men det kanske är en Hartge ;-)
Jag gillar inte heller höga hastigheter, är väl ett år sedan jag körde över 200... Nåja visst finns det en massa saker som "richman" räknade upp, men jag tänker på motorn, för inte kan det vara bra för motorn att ränna på vid 7000rpm en längre tid??? i 260-280km/h??? Marginalen för att något kan gå fel måste ju öka med 1000%? Tänk vilket moment ligger bakom bilen i de hastigheterna!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
bayerischemotor: Jo men smäller du i 200 så blir resultatet samma som om du smäller i 250. Dvs du måste vara undantaget som bekräftar regeln för att överleva.

Jag tror få människor har sett en bil som är smälld i 70 i verkligheten. Vägverket hade en ganska bra utställning en bil som kört in i ett träd i 70. Hela fronten intryckt, motorn på väg in i kupén, pedalerna satt var benen normalt börjar på en människa ratten i ryggstödet osv. Om den personen överlevde så var det nog utan ben. Tänk dig då en smäll i låt säga 150?

Jag tycker inte man kan köra i höga hastigheter och säga kolla på idioterna som kör i 250 fan tänk om dom får punka eller kör på en älg. Så kör den människan själv i 180.

Johann: Nej men det är en bana som man kan köra över 300 på :) Racing Dynamics kanske har hyrt den.

bayerischemotor
Inte kan väl en M-motor ta skada av att ligga runt 260. Jag är av den uppfattningen att är man ute efter ax kan man köpa sig en turbobil men gillar man att ligga över 250 så är en M-motorn ett bättre alternativ för att den är byggd för sådana farter redan från fabrik.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Hmm brukar inte RacingDynamics låna bilar av andra tuners så att dom har nå´t att visa upp på mässor o dyl... Har för mig att jag hört ett par historier om det.

/Kristian
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vet inte så mycket om Racing Dynamics, men jag måte säga att deras coolaste skapelse var E-36 compacten med stora V12:an på 427 hk (enligt deras egna uppgifter). Snacka om sleeper!

Länk

Så, nu kom detta inlägg i rätt tråd! :o)

Mvh
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Testade att smälla i 40 eller knappt 50 en gång. Det var en upplevelse vill jag lova. Som tur är small jag inte med fronten, utan med sidan in i en lyktstolpe efter att jag fått sladd med farsans Cosworth. Lyktstolpen tog precis bakom förarstolen, och vek i princip bilen på mitten (som en fällkniv). Hade lyktstolpen tagit 10-15 centimeter längre fram hade undertecknad inte suttit här idag.

Det enda komiska med smällar (i de fall ingen blir skadad, naturligtvis) är de banala tankar som ibland kan dyka upp i skallen. Det sista jag hann tänka innan det smällde var att "nu kommer farsan att bli CP-förbannad"...

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
Kristian: Det var det jag syftade på med mitt inlägg:-)
Dom ställde ut en Hartge på en mässa och påstod att dom hadde byggt den.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Alecci: Haha tänkte samma sak jag också. Dock small jag i 5kmh men det bleb skador för 25tkr :)
Powerkjell>> Vad drömde du sen?? Att en M3:a skulle göra 380 knyck kan du glömma, vilken bana var det? En F1 bil kommer upp i ca 360km/h på den snabbaste banan.

Toppfarten på en McLaren F1 är 391km/h och sattes på VW:s testbana, tror rakan var 4km lång.
Am
569
Ambush
540i/6-94
Dessutom finns det väl inga däck på denna planeten gjorda för personbilar som klarar 380km/h. Inte så många däck som klarar 300km/h en längre tid.
Mycket riktigt som du säger Ambush... Tror inte det finns några däck till serietillverkade bilar som "klarar" över 300km/h under en längre tid =) Men ingenting e ju omöjligt =)

Mvh Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.