AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
26.193

300km/h gräns

Sida 12 av 14
Perkka
Verkar vara mycket staket men lite trädgård..

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Nilssen
Har haft nöjet att åka i 320Km/H i en,tro det eller inte:

Rs4!

Var en ganska odramatisk upplevelse,blev faktiskt lite besviken,men-men,har varit över den magiska 300-gränsen i alla fall,i en Ådi med + 400hk i och för sig. Synd att jag inte fick spränga vallen med en Bmw av något slag,fick gå därifrån med svansen mellan benen då det är min äreslystna Audi-älskande vän. Damn him!
min m5a-92a går inte fortare än 290...hehe, då på rak väg..!
Co
129
CompuTerror
M5 3,6l, 1990
Mätaren visade 280 på min bil, men den ska ju slå av vid 250... Så mätaren har nog ganska stor felmarginal... Vågade iallafall inte gasa mer då...

Läskigt var när jag fick punka på höger fram bara någon dag efter min framfart på nynäsvägen... och då gick det bara i 20km/h och det var inte kontaktytan som jag fick punka på utan på insidan av däcket

Länk
Co
129
CompuTerror
M5 3,6l, 1990
Alecci: Lustigt... Jag har smällt på precis samma sätt med en Cosworth... Bredställ in i en stolpe... kom i 150 och kom på att vägen svängde lite längre fram. Vet ej fart vid kontakt med stolpen... svårt att se på mätaren vid bredställ (Mätaren funkar ju inte ens när bilen hår åt sidan)

Länk
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Tänk er att spräcka 400-km/h gränsen med en Bugatti Veyron orginal! En bil med klös!

Mvh Mohsen
Lenning
Men vill se den beryktade M3:an med 800hk... Kan inte killen som har bilen iallafall slänga upp en bild på bilen som vi kan kolla på medans ni gör eran "380km/h film". =)
Tror inte att den gör 380 dock. Kan tänka mig 340...

Mvh: Oscar
Visa användare
150
sa77
320i -89
Trodde filmen skulle vara klar nu, men som alla andra gånger det är ett nytt inlägg skrivits så är det någon, som jag, undrar var killen med inlägget om den beryktade M3:an tog vägen.
Det lär nog dröja. eller inte alls, vore kul att få se en bild som >Lenning< också säger, släng in en bild så vi kan få se, på motornrummet också.

"E30 FOREVER"
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
jaha efter att ha läste hela tråden så har man inte hittat nån film!!! VAR ÄR DEN???
mina siffror stannar nog vid stillsamma 250 eller däromkring

www.ppracing.info
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
b8 4,6 tills den inte orkar mer i 6:an, varje gång det e mörkt o motorväg :) , ser ut som 310-320km/h på mätaren (slutar vid 300) o flickvännen sover, fint.

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

380 km låter LITE överdrivet, och att pressa ut 800 hk ur en M5 motor är ännu värre nästan, så länge det inte sitter ett par lastbilsturbos på den så... Men har dock hört värre: En kille som pressat ur 480 hk ur sin 325 e36. Utan överladdning!!! Rätt duktigt att få ut så mycket effekt ur en 2,5 liters motor. DTM-bilarna har samma motorvolym men de får bara ut ca 420 hk ur sina flera miljoner kronor dyra motorer, men det är klart att den här killen har ju fixat detta hemma i sitt garage, så de kan ju skicka sina trötta tävligsmotorer till honom så fixar han dem får ett par tusen....Dessutom låter bilen inte mer än en vanlig 325......
Ja jävlar ja....
Perkka
Var det inte den berömde "Tobias 320 -94" som skulle fixa filmen på värstingbilen? Han påstår så själv på första sidan av denna tråd... Konstigt att han inte ens svarar här, men kan skriva i andra trådar...

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

Tjena Perkka!

Ledsen att jag inte svarat i denna tråd. Trodde inte att den skulle va up to date idag. Saken e väl den att Powerkjells kompis va en mytoman. :-/ Det fick ja klart för mig iallafall för omkring 1år sedan. Så jag e ledsen att vi sa så där mkt. Jag trodde iallafall att killen hade skickat bilen till RD. Ok, möjligtvis trodde jag att den skulle kunna göra 380 på mätaren men inte "verklig" fart. Som sagt ledsen att det blev så här. Man hoppas ju så mkt när man får höra saker, men i detta fall var ju allt en lögn :( Det känns skittrist.

Mvh Tobbe
Perkka
Tobias: Man behöver inte vara ett geni för att lista ut att det blir tufft att klämma ur 800hk i en M5-motor.. Samt att bilen ska göra 380 blås..
Men skit samma, nu vet vi ju hur det ligger till..
Verkar som om du är sugen på en B10 Biturbo?

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

Hehe... Mjo ;) Har fastnat för den bilen... Bara pengar som saknas just nu... Men till våren hoppas jag att man har råd.

Mvh Tobbe
Kilander här på forumet har ju bromsat 875hk och 1250Nm ur en M5motor.

Att plocka ur 480 hk "i garaget" ur en M50B25 sugis ser jag som omöjligt. Det krävs för det första ett varvtal på minst 11000 varv/min.
Visa användare
150
sa77
320i -89
Då var denna tråd avslutad för min del tror jag nog, det visade sig att allt var en villseledande manöver för att få lite respons av powerkjells mytoman polare,men kommer checkar in lite då och då, för man vet aldrig det är ju trots allt en bimmer vi talar om så allt kan "nästan" vara möjligt.

"E30 FOREVER"
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Flåklypa: Ja minst 11000 v/min för att få ut den effekten. Det värsta är att idioten verkar tro på det själv att han har så mkt effekt, så som han åker och spinner. Men han vill aldrig rejsa mot mig, men det klart jag har ju bara 321hk så det är väl en barnlek. Undrar vad han kan få ut ur min spis, 2000 hk eller!!!! Nej fy vad trött jag blir på alla drömmare!!
som sagt kilhander plockar 875hk ur en 3,8:a

BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN.
Tony-Avesta
Det är ju i alla fall hedersamt och starkt av Tobias 320 att ärligt och frankt säga som det är och var med denna sak. DET är det fan ta mig inte många som vågar.

MVH Tony

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.