|
Sida 11 av 14
|
|
|---|---|
cdabox |
Deliq: det har du helt rätt i =).....jag som skrev nm istället för för lb/ft.....ber å de ödmjukaste om ursäkt.... In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
| Den serietillverkades visserligen aldrig men här är en skapelse som till och med är kvickare än Callaways sledgehammer. Det är Oldsombile aerotech. Med en 2.3 liters 16 ventilers fyra så nådde den 278,357mph. Alltså över 450 knyck. Bör väl tilläggas att 2.3liters fyran var något småvässad. sportluftfilter och minst tvåtums avgassystem i alla fall... ;)) | |
|
TJENA! Jag har den omtalade McLaren filmen där den galne engelsmannen kör, han kommer upp i? Ska kolla på den så att jag inte ljuger, kommer strax tillbaka! "det finns bara ett märke" |
|
|
Tjena! Är tillbaka. Om någon är intresserad så har jag precis tittat på McLaren filmen! Han kommer upp i 391km/h !!!!!!!!!! Det är ganska fort! Så han åker ifrån det mesta eller vad säger ni? "det finns bara ett märke" |
|
Bmw ludde |
Angående en golf som pratades om tidigare. Här är Dahlbäks golf, den levererar: 830hästar ur 2.2 liters 5:a och mellan 800-900nm i vrid de ni ! Länk Schnell, Kompetent, Zuverlässig. |
|
Mohsen: Vem lägger ner 150k för en bil och dör i den? Det gäller väl att köra med insidan som alltid när man kör bil. Skillnaden att smälla i 300 och 380 spelar inte så stor roll för föraren, bergväggen/valfritt objekt att köra in i/ är lika hårt i vilket fall. |
|
|
Dahlbäcks golf har ju en massa pulver och så...men vad jag hört så kör den sakta på 402meter jämfört med vikt och motorpulver han har i den. Ngn som har vilka tider han har kört 402meter?? MVH: Zander |
|
| 10,70 / 216(?) | |
|
Kul tråd..... Toppade inte den historiska porce 917 som fanns i CanAm version 425 äkta km/h. Jag läste att två tyskar hade lyckats konvertera och regga in dessa för gatbruk i tyskland. |
|
cdabox |
nope 386 km/h. referens: Länk In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
cdabox |
skön BMW dock Länk In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
| Jag har också sett de officiella 386 km/h sifforna från USA. Men jag hade för mig att man lyckade nå mellan 400 och 425 på LeMans banan i Europa med annan inställning på areodynamik och utväxling. Det var innan man lade in en chikan mitt på rakan och faktiskt en av anledningarna till att man gjorde detta. | |
| Asså e de nån som vet hur man tar bortfart spärren så att man kommer upp i den hastigheten ?? | |
cdabox |
chippa bilen, då brukar de oftast ta bort spärren In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Till att börja med så får du hiva i en luftkyld boxertolva som satt i 917. Sen slänger du dit två rejäla stressfläktar från KKK som man använde på den tiden det begav sig, laddade visst 1.5 bar. Så svetsar du ett rörramschassie i lättmetall och på detta en lätt plastkaross. Man sade att under 160km/h fick man vara fjäderlätt på gasen annars så spann den bara. Man behövde upp i ett par hundra kilometer i timmen så man fick lite marktryck och kunde börja gasa. Inte så imponerade och cool idag kanske, men betänk att detta var på tidigt 70tal. Kan garantera att det är imponerande att kika in under karossen bakifrån och se den 12 cylindriga luftkylda boxern upphängd i ramen med det två stora tubona längst bak. Avgasröret var bara en grov krök med fritt flöde efter turbona, inga decibelkrav på den tiden inte.... Har bara sett tävlingbilen i verkligheten, den reggade "gatuvarianten" har jag bara sett på bild. |
|
| oj, vad drygt, suttit o läst 11 sidor o ingen länk till den där special m3an som det pratas om i början av tråden. suck | |
| samma som mig då :) | |
|
"- dB" och "P3r". Vi får väl minnas vår egen barndom där vi som finniga 15 åringar med en kämpande snorbroms under näsan gick på sådana här rövarhistorer. |
|
|
personen som sa sig ha filmen på gång ha inte sagt ngt på LÄNGE... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
JA det var ett jäkla snackande om hur snabb den är, men som många av er redan sagt! Visa oss någon länk!! då tror vi på allt snack! det är nog inte omöjligt, att den finns men ge oss en länk "E30 FOREVER" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.