|
Sida 10 av 14
|
|
|---|---|
jockem5 |
Flåklypa: ändra utväxlingen hade ju ju fatta men hur? klump,v-låda el drevsatsel?? försök vara lite seriös nästa gång du svara ve´t ja.. // jocke |
Lotus Samuel |
Jockem5: Man vill ju inte ha högra utväxling än nödvändigt, och eftersom du ändå måste trimma lite för att orka till 300km/h så kan du ju flytta upp effektkurvan lite och höja varvstoppet till 7900 så klarar du 300km/h Har inte räknat på nån utväxling räknade bar lite snabbt: 7200/275*300=7854v/min Teoretiskt sett behövs det dygt 400hk för att nå 300km/h med den bilen så turbo kanske inte är helt fel. |
| Jocke: Sök vet jag. Det här hittade jag efter 20 sekunder av sökning. Länk | |
jockem5 |
Lotus Samuel: 7900v/min låter saftigt... undrar om de håller.. provar nog med bak axel byte.. har en 540 axel ligande.. undra va de är för utväxling på den.?? för 300km/h ska jag nå!! snarast=) // jocke |
cdabox |
Den snabbaste gatbil som är tillverkad är Porsche 962 Dauer som gör 402 km/h, med andra ord gör inte hur-man-nu-stavar-den könnigs eller va f-n det nu är 440 som någon skrev...... McLaren F1 LM gör 390 km/h med en V12 (S70/2) och hela karrosen är väl istort sätt byggd i kolfiber..... Så att en M3 E46 skulle göra 380 blås känns absurt, även om det skulle vara lattjo.... In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
FolkaaN |
men det e ju inte helt omöjligt.. BMW = The biggest the best, better then the rest |
|
Cdabox, Det är inte F1 LM som gör 390 utan det är vanliga F1:an fast utan backspeglar och varvtalsstopp. |
|
cdabox |
Janne2, där har du nog fel. Betänk följande data. F1 har 627 HP och 480 NM@5600 rpm, och varvstopp vid 7500 rpm. Kompression: 11:1 371.8 kph / 231.0 mph F1 LM (fullständigt namn McLaren F1 LM GTR) har 680 hp och 520NM@4500 rpm och varvstopp vid 8500 rpm. Kompression: 10.5:1 386.4 kph / 240.1 mph F1 GT har 627 hp, 480NM@5600 rpm och varvstopp vid 7500 rpm Kompression 11:1, med andra ord samma som McLaren F1... Men jag kan ju fortfarande ha fel att det är LM som är den snabbaste. Koenigsegg CC gör för övrigt 390 km/h In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
cdabox |
En länk Länk och en lista över de snabbaste bilarna Länk In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Corvette sledgehammer - toppfart 409,9, 880 hk: Länk |
|
cdabox |
Jepp.... 1988 års modell.....så jag hade fel angående Dauer bilen... In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
cdabox. 480Nm måste vara helt fel uppgift. Du blandar inte ihop storheterna? 391km/h har dom kört med en McLaren F1 och jag tror att det var den vanliga/första modellen, men är inte säker. Koenigseggens fart är ju bara teoretisk och bör inte nämnas egentligen. |
|
|
cdabox. 480Nm måste vara helt fel uppgift. Du blandar inte ihop storheterna? 391km/h har dom kört med en McLaren F1 och jag tror att det var den vanliga/första modellen, men är inte säker. Koenigseggens fart är ju bara teoretisk och bör inte nämnas egentligen. |
|
|
"In March 1998, the F1 confirmed that it is the fastest production car in the world, achieving a record top speed of 240.14mph." Detta är alltså vanliga F1:an. Flåklypa har rätt. Vridmomentssiffrorna 480 och 520 är inte i NM utan lb/ft. Vad gäller Koenigsegg så tror jag inte någonting på vad de säger förän det är testat av nån oberoende tidning lr liknande. Callaway Sledgehammer är inte någon serietillverkad bil heller. |
|
| McLaren F1 har högre toppfart än sin syster LM GTR. Detta beror på att LM GTR har betydligt större marktryck på grund av, eller tack vare, annorlunda aerodynamik. | |
|
Men tänk er att köra in i nåt i ca 390 km/h... Försvinner bilen och vad händer med naturlagarna? hur reagerar naturen runt om? vad händer med föraren? tänke efter om en McLaren kraschar i toppfart? vill inte ens tänka på konsekvenserna! Mvh Mohsen |
|
|
Av vad jag kommer ihåg av när McLaren F1 släpptes till försäljning så inträffade en rad singelolyckor efter Autobahn med fatal utgång, extremt hög hastighet var en gemensam nämnare. Det som fick McLaren ledningen att reagera var när tre stycken olyckor inträffade under en och samma vecka.. McLaren ska tydligen ha låtit dom senare köparna får viss träning med bilen av en instruktör för att försöka stoppa tendensen. Om jag inte minns det hela fel var utbildning t.o.m obligatorisk. |
|
|
det var exakt det jag menade... Men blev den obligatorisk? och vem lägger ner 15 mille på en bil och dör i den? Mvh Mohsen |
|
cdabox |
flåklypa, då får du överbevisa mig om att jag har fel. Tills du ger mig svart på vitt så hävdar jag att jag har korrekt uppgift, men du kan väl kolla på Länk Jag tror bestämt de har rätt uppgifter. In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
Deliq |
>cdabox på sidan du hänvisar till står det ju 480 resp. 520 LB/FT !! vilket motsvaras av 650 resp 705 Nm M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.