AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
26.183

300km/h gräns

Sida 1 av 14
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Är det någon och i sådana fall villka som har passerat den hastigheten i något fordon på fyra hjul och på marken. Skulle vara kul att få uppleva det nån gång. Det jag menar är alltså inte själva hastigheten utan det jag menar är att sitta i ett sådant fordon när det passerar 300.

MM
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
En god vän har just fått hem sin M3 från Racing Dynamics i Tyskland. De pressade bl.a ner en M5 -02 motor och en massa annat. Toppfarten nåddes på bana i Tyskland. 300, ja lägg på 80 ytterligare...

Film kommer från Powerkjell och Tobias320i i Augusti.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är nästan lika bra som sex ;)
Skulle bilen göra 380 blås?! Tror inte det.....
Todd
Låter absurt med 380 km/h med tanke på att en Lamborghini Countach 5000 QV gör ca 300 km/h med 455hk...
MMM, du behöver bara hitta en skaplig nedförsbacke så klarar M5´an säkert av 300. Själv tangerade jag ca.300 ner för Läggestbacken (E20). Okej det är uppskattat eftersom graderingen slutar vid 280, mätaren var iaf. nere och snuddade vid trippmätarfönstret.. :P
Verklig fart var kanske inte mer än knappa 290, men nu var det väl mätarfart vi pratade :)
Ni får väl se när vi har redigerat klart filmen! ;-) De har pressat ned en M5 motor i en M3-01. Tanken var från början att de skulle trimma den enligt deras egna program till 450hk, men då blev Kjelles polare inte nöjd. 550hk kunde de få ur. Men istället för det fick den 800hk =) Och som Kjelle säger så blev det inte en toppfart spärr vid 315km/h utan en toppfart på 380... Mätarn e graderad till 400 =) Vi får väl se... Vi får väl se... =) Som lilleskutt säger i Bamse...

Ha de!

Mvh Tobbe
Mm-hmm...
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Mc Laren F1 gör väl 375km/h.........
Och då pratar vi lite andra grejjor.
800 hästar då pratar vi lite andra grejjor också, ahlstedt...
En M3:a med 800 hästar, är den körbar? =))

/Manray/
Ja
285
Jantte
523iA Touring -99
535i -87

380 låter lite för vilt tycker jag....

Jan
BMWCS # 3966
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Mc Laren F1 har bmw motor.... en modifierad M70 V12a med 48 ventiler som går under namnet S70/2
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Dom kanske har glömt kalibrera mätaren. 380 markeringen ligger var den gamla 300 markeringen ligger därav felet? :)
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Jag tänkte inte på ant hk.. mer på själva bilens uppbygnad.
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Har passerat 300 km/h gränsen vid två tillfällen, dock aldrig när jag själv kört. Den ena gången var när vi var nere med min gamla bil (på den tiden när farsan ägde den) hos Alpina. Där fick farsan testa den första B10 BiTurbon, som var Bovensiepens privata bil. Under provturen sprängde vi 300 km/h. Andra gången var på väg hem från Buchlohe, då farsan sprängde samma "vall" med vår egen B7 Turbo.

Själv körde jag aldrig fortare än 285 km/h med den. Tycker höga farter är ganska obehagliga.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
ahlstedt: Det finns en kort film på internet där de kör en McLaren F1 i 390 km/h.

Jag har även sett en film då någon kör i 300 km/h på en MC (Honda 1000cc).

Själv kan jag väl bara skryta med att ha kört min M3 Cab i 205 km/h... med taket nere ;-)

/Fredrik
Håller med är inte heller så förtjust i dessa höga farter,men det beror på att jag tycker bromsarna blir obrukbara i mycket höga hastigheter och det gillar jag inte . koeniggsegg gör väl runt 380 knyck eller var det 440? kommer ej i håg riktigt, det var overkligt mycket i alla fall.
Jag instämmer med dig Alecci.
ALPINA mätte själv upp 302 km/h i BiTurbon. Man hade just målet, >300, när man byggde den bilen. Och det var INTE enligt bilens mätare, utan en fristående sådan.
Själv körde jag inte mer än 245 med min BiTu.
Är väl för "tråkig", och tänker vad som kan hända;
-älgar,
-punktering,
-motorskador mm, mm.
Därför åker jag slöare bilar nuförtiden.

MVH/Richard
Jag har oxå sett en film (BBC tror jag....?) där de körde en McLaren F1 i 390 drygt. De trodde den skulle öka till varvstopp (396 tror jag) om de hade haft "lite" längre raka, de körde på ngn stor ovalbana.
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Når han inte 397 km/h i F1:an? Jag har för mig det men jag kan ha fel. Men det sjuka tycker jag är hur fort den verkligen accelerar. Kolla bara på hastighetsmätaren!!!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
richman: Ja tur att man hinner stanna om man "bara" kör i 245 eller 200. hmm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.