AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
785

Vilket år lagligt trimma?

jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Vilka årsmodeller är det fritt att stoppa ner vad man vill för motor i? Stämmer det att du kan turbo konvertera en 2002 -75 och regga den och åka? Tacksam för all info!
hmm, är det inte så att modeller före -75 har inte avgaskrav på sig, dvs att du borde kunna stoppa ner vad som helst.... ?
Ja, det om 2002 vill jag åxå veta, har en på G och vill veta om jag kan regga den med turbo

525i 1990 24V

Yamaha MountainMax 700
www.akka.tk
Alla bilar av årsmodell upp till -75 är det helt fritt att sätta i tex. en turbomotor i! Ex. En kompis har en 242 -75 som ska bli en b23 tic, och han pratade med gubbarna på besiktningen innan han började bygga! Däremot får man inte sätta i hur stor motor som helst.. I kompisens fall så blev det ganska precis med b23 tic-motorn.. dvs. 180-190hk! Tänk på att även bromsar och dyligt måste bytas vid ett sådant motorbyte för att bilen ska gå igenom!

Lycka till!

Mvh / Richard

[ Turbo är nåt som biltillverkare tar till när de misslyckats med motorkonstruktionen ] - ///BMWPower
wa
30
wass
535 alpina -89
Måste man regga den som ombyggt fordon då???
As
10
Astro
BMW 2002T -75
Reggade min BMW 2002 -75:a (Inka) med turbo förra veckan. Den måste registreringsbesiktigas om hästantalet överstiger 85 kW eller 115 bhp om man har tii-specade får man ha 110 kW = 149.6 bhp. Jag var tvungen att bromsa min bil dvs skaffa ett effektintyg. Har numera två st. Intyg nr.1 visar på en effekt som uppgår till 74.1kW (orginal 74 kW) de trodde inte mig riktigt men jag övertygade dem genom att se snäll ut och det icke officiella intyget påvisar en effekt på 170 bhp och 250 Nm vridmoment. Vid 0.4 bar laddtryck.

Har du frågor hör av dig.

070 5988469.
Mvh Michael
As
10
Astro
BMW 2002T -75
.. tii spec. bromsar ska det stå.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Vad kostade effektintyget?

Har du bilder på pärlan?

/Kristian
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Tack för svaren på mina frågor.

Astro: Såg på en annan tråd att du hade bilder på bilen. Du kan möjligtvis inte maila över dem? Blir grymt sugen på att se på ditt bygge då jag går i tankar att genomföra något liknande. Får man fråga vilken bugdet nivå du hamnat på? Tack mvh/ Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.