AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.305

Får inte tag i nya bakdäck till M3:an! ( Michelin)

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

265/30-19.

Behöver nya bakdäck verkligen nu till M3:an och har jagat ett par Michelin Pilot Sport 2 sedan i höstas utan resultat. Går inte att hitta någonstans och har slutat att tillverkas. Så att hitta PS2:or har jag lagt ner nu.

Så då tänkte jag lugnt att då kör jag väl på ersättaren som då är Michelin Supersport. Men nä... det går inte att få tag i dem heller. Finns, enligt ett antal lokala däckfirmor i Hbg, inte på sverigelagret, europalagret eller ens hos Michelin!

Såg att Däckonline har dem på sin hemsida och ringde och hörde med och "Jodå, alla däck vi har på hemsidan finns för leverans". Så jag beställde... Men icke, står nu i min beställningshistorik att de väntar på svar från tillverkaren... Suck!

Tycker det är otroligt märkligt och dåligt att det inte går att få tag på ens från tillverkaren!

Vad ska jag göra? Några förslag?
Vill ha Michelin även bak eftersom mina framdäck är nästan helt nya PS2:or.

Mvh Jimmy
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Jag blev erbjuden precis de däcken du söker hos TH pettersson i göteborg.

Mvh
Tobias
Kolla med Skanstulls däck om dom kan hjälpa dig.
Ji
2.380
Jimmyboy

Tobba: Låter ju väldigt intressant. Var det PS2 eller Supersport du blev erbjuden?
Ska kolla med dom.

GE: Tack för tipset, ska kolla med dom oxå.
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Ajdå, det här var inte rolig läsning. Jag beställde PS2:or runt om till min för några veckor sedan och än har ingenting hänt. Däckfirman har hittills haft olika förklaringar till att de inte kommer så jag har väntat tålmodigt. Men om du har letat sedan i höstas utan att hitta några bör jag nog lägga ner det här med tålmodigt väntande. Kul när jag måste besiktiga bilen inom två veckor och har bakdäck som inte är långt från slicks...

Då blir ju frågan vad man ska satsa på istället som har liknande kvalitet och pris och faktiskt kan levereras? Någon som har tips? Hoppas det går bra att jag lånar tråden lite... =)
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Skanstulls får nog svårt att hjälpa dig, de hade inga på lager.. :-(
Jag har liknande problem köpte kuhmo tänkte ta Continental men med leverans 16 juni så gick ju inte det

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Är det bristen på olja som spökar hos däckfabrikerna?
Var också ett helsike att få tag på PS2 för mig och då var det i dimensionen 255-35-18 RFT. Fick tillslut tag på dem via en lokal handlare som köpte in dem via kontakter i Tyskland. Så kolla med de mindre handlarna är mitt tips.

Enligt de däckfirmor jag var i kontakt med var svaret detsamma - Michelin slimmade ned produktionen rejält förra året pga den ekonomiska krisen. Nu när det är full gas på marknaden igen har fabrikerna inte hängt med. Lite detsamma som med de långa leveranstiderna på nya bilar.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Verkar vara samma med andra fabrikat också. När jag skulle beställa Hankook S1 Evo så fanns dom inte hos den svenska leverantören utan min handlare köpte in dom via nätet.

___
//Ulf
Kolla med Däck grossisten, dom hade en del bredare ps2or på lager förra veckan, vet inte om dom har det du söker men kanske kan vara värt att slå en signal.
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Köp från Tyskland, här verkar det finnas däck. Länk

os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Tycker inte det ser ut som att de skickar till Sverige, eller? Länk

Känns lite krångligt (för mig som okunnig) att blanda in ytterligare en part för frakt.
Ji
2.380
Jimmyboy

Tack för alla tips.

Ringde Däckonlines kundtjänst igen och begärde ett leveransdatum för att annars avboka min beställning. Kundtjänsttjejen sa då att de där däcken fanns i lager och att det var konstigt att jag inte fått nån leveransinfo. Två timmar senare så fick jag ett mail att däcken är på väg och jag kan se att de varit på väg redan sedan dagen efter jag beställde dem (12/4). Har nu spårnummer och kan följa dem, leverans är preliminärt på onsdag 20/4 vilket då kanske kan innebära att jag hinner få på däcken innan blir avfärd mot Elmia. :)

Linol: Kolla med Däckgrossisten men de hade inga.

-Per-: Verkar inte som de lev. till Sverige som "ostmacka" säger.

Mvh Jimmy
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Tipset gällde i allmänhet, inte det företaget i synnerhet utan det var menat som exempel.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.