|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. hoppas att någon kan hjälpa mig, jag har köpt mig en bmw 535i -88 för ca 2veckor sedan. å då var jag och besikta också och fick 2 2or 1. halvljus lågt inställt och 2. handbroms tar ej på vänster sida. jag är lat så jag tog aldrig lös bromsskivan förän idag och fick då se att jag saknar allt där under. det enda jag har är wiren som sticker ut lite. nu undrar jag.. vart köper jag saker som ska pulas in där? Jag köpte bromsbelägg idag men hittade inte fjädrar, pinnar(namn?) , "spännrullen" eller den där "armen" som ska sitta på wiren.. vart hittar jag sånt och vad heter delarna? Tack på förhand /Jonas länge leve bakhjulsdriften½ | |
|
Här kanske, kolla bara att jag slog in rätt modell? Länk FAF |
|
|
Hej. ja du har slagit in rätt modell. vart kan jag köpa allt det där? belägg har jag köpt nya idag, men resten fattas länge leve bakhjulsdriften½ |
|
|
Här exempelvis eller original: Länk FAF |
|
|
okejokej. men vart införskaffar jag expanderlåset och justerskruv å stödet (nr3 på bilden) ? länge leve bakhjulsdriften½ |
|
|
verkar också finnas Slå in original partnummer på schmiedmanns sida under sök. |
|
|
å satan va allting blev dyrt. måste kolla om man kan köpa lös delarna på skroten länge leve bakhjulsdriften½ |
|
![]() 13.406 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Expanderlås och justerskruv brukar inte reservdelsfirmor ha. Men det är ju bara att slå en signal till BMW (eller maila går lika bra - du har reservdelsnummer - räcket att upp det nummer så vet Reservdelsavdelningen på BMW exakt vad du är ute efter) och höra efter. Du kan ju åtminstone höra vad det kostar hos BMW. |
|
det slutade med att jag köpte en hel bakaxel istället. men tack för hjälpen ändå länge leve bakhjulsdriften½ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.