AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.069

Vad ingår i Edition Lifestyle för en 530dA Touring (E61) -07 ?

to
9
torlil
530dA Touring -07
Hejsan,

Är det någon som vet vad som ingår i Edition Lifestyle för 530dA Touring -07?
Vore även tacksam om det är någon som vet var man kan få tag på tillbehörsprislista för samma modell?

Har precis köpt en BMW av ovanstående modell och misstänker att den kan ha Lifestyle-paketet. Säljaren hade ingen aning. Bilen är tyskimporterad och har haft ytterligare en ägare emellan.

Jag är ny medlem på forumet och har med intresse skummat genom en del av inläggen. Det verkar vara god aktivitet här. Då det är min första BMW i modern tid (ägde en 316 i slutet av 80-talet) lär det ta ett tag innan jag själv kan bidra med några råd eller tips, men jag hoppas ju leva några år till...

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Grattis till en trevlig bil.

Jag hittade detta om liftstyle efter lige googlandet:

Edition Lifestyle

(neptunblau/titansilber/saphirschwarz/barberarot/spacegrau/tiefseeblau)

Stoff-Leder Reflex grau oder schwarz

Einstiegsleisten mit Schriftzug Edition, Sport-Lenkrad, Sitzheizung, Klimaautomatik, PDC, Lichtpaket, Innenspiegel automatisch abblendend

Räder Doppelspeiche 278 (alternativ 124/246/247)
to
9
torlil
530dA Touring -07
Tack Sim!

Jag provade själv att googla men är tydligen inte lika skicklig på det som du är.

Bilen har det som beskrivs förutom just insteglister med Edition-text. Instegslisterna har BMW-loggan.
Sätena är förresten dessutom svart helläder. Stoff-Leder innebär väl tyg-läder?

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Man kan ju uppgradera från tyg till skinn i fall man önskar detta :-D

Konstigt med listerna, visserligen kan dessa ha tillkommit senare i lifestyle paketet.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det som räknas upp som innehåll i paketet är ju sånt som sitter i flertalet av alla E60 och t ex färgerna Titansilver och Saphirsvart är ju de två vanligaste. Med andra ord så lär det ju vara många som kör omkring med dessa utrustningsdetaljer men som inte har Edition Lifestyle.

___
//Ulf
to
9
torlil
530dA Touring -07
Ja Ulf, det kan jag hålla med om.
Lite konsigt paket. PDC ingår ju i comfortpaketet som ju så gott som alla bilar har.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nu har jag inte full koll på detta men är det inte så att det finns olika paket i olika länder? Det som i Sverige kallas Comfort och Advantage verkar ju inte finnas i Tyskland. Dom har däremot ett dom kallar Innovationspaket. Jag har en prislista för modellår 2008 och där finns inte någon Edition Lifestyle med i alla fall.

Vill du kolla vilka tillval som fanns på tysksålda så kan du gå in på www.schwacke.de och mata in märke, modell. tillverkningsmånad mm. så får du alla tillval och vad dom kostade.

___
//Ulf
to
9
torlil
530dA Touring -07
Tack Ulf för länken!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.