|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 01 e39 Touring vars bakre torkare inte går hela varvet. På min tidigare e39 touring gick torkararmen en bana som började "kvart i" och gick sedan 180 grader till "kvart över". Nu går torkaren från ungefär "tio i" till "tio över". Om jag öppnar glasrutan kan jag röra hela armen i 180 grader, men stänger jag luckan och från kupén startar torkararmen från "kvart i" kan man höra att elmotorn jobbar, men att torkaren står still. Går jag sedan ur bilen och för torkararmen till "tio i" läget hakar sedan torkararmen i spåret och fungerar sedan som tidigare. Dvs "10 i" till "10 över". Jag har läst en del på forumet men inte funnit något liknande problem, utan nästan bara svar på frågan varför armen sitter fast, och det gör ju inte min. Några förslag? | |
| Märkligt! Det måste ju nästan sitta fel torkarmotor i den? | |
|
funderar på lämna in bilen till bmw för att få svar på den frågan. känns bara lite onödigt dyrt. |
|
|
Jag hade en 01a som krånglade en del. Men det var bara att det kärvade i genomföringen i genom rutan. Isärtagning och smöra hjälpte. Men det klart om din arm går lätt för hand och bara vill 10 i till 10 över med motorn, så lär det ju vara andra problem. |
|
| Jag har nu varit på BMW Göteborg som trodde att felet berodde på det klassiska kärvandet, vilket jag genom mha forumet kommit fram är fel. har därefter varit på Wölkes som trodde att det bara var en inställningsfråga, fick för övrigt ett väldigt bra bemötande från både mekanikerna och Wölke själv. Jag har lämnat bilen till bilhandlaren som jag köpte bilen av för avhjälpande. De har gått igenom delarna samtliga delar förutom torkarmotorn och inte hittat några fel. Låter som att det kanske trots allt är fel på torkarmotorn. Tydligen ganska svårsmält problem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.