|
|
|
|---|---|
| Ok, har precis avslutat en nogrann tvätt av min E30 cab, regnmolnen hänger över mig men det klarade sig. Gick över bilen med sonax sprayvax, torkade torrt och vips så var den diamantschwarza lacken blank och fin. Gick och pysslade lite i garaget och tittade till bilen efter ca 15 min och upptäcker att en fågeljävel befläckat dagens arbete med stänk av fjäderfädiarré! På 2500kvm tomt har en satans bevingade avkomma skitit 3 fläckar på huven, 1klick på bakrutan, 4 stänk på bagageluckan, 2 stänk på höger bakljus samt 1 dutt på bakre stötfångaren. Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Hur stor är chansen att något sådant inträffar? Någon som varit med om något liknande på sistone kanske? | |
|
vinterbilen fick sig en ordentlig omgång idag, tvätta, skrubba, vaxa och en skruv i bakdäcket efter 4 timmars jobb, tjolahopp! det var min eftermiddag/kväll... tror det är dax att korka upp! |
|
| Japp....speglar eller blanka ytor triggar bajsreflexer hos fåglar, ska enligt kunniga i ämnet vara en försvarsmekanism. | |
|
Hade en liknande incident förra sommaren. Hade lämnat bilen på rekond så den var riktigt blank och fin när jag parkerade den. När jag sedan skulle på jobbet dagen efter så hade en fågeljävel bajsat 3 stora fläckar på huven som jag givetvis tvättade bort direkt men det blev ändå blaffor i lacken. Måttligt roligt. Kan tillägga att bilen är svart och att det där med att fåglar bajsar oftare på blanka, mörka ytor verkar faktiskt stämma. |
|
|
Fick min svarta Golf Ditecbehandlad för någon två veckor sedan. Det gick max ett dygn förrän det var en blaffa på taket som givetvis torkades av så fort jag såg den. Nu har bilen stått relativt smutsig i två veckor då man inte får tvätta direkt efter en Ditec och en smutsgrå Golf verkar inte attrahera fåglarna på samma sätt... ___ //Ulf |
|
|
Jag fick också en stor skit på min nytvättade svarta bil när den stog parkerad över natten. Bör man göra något mer än att tvättabort med vatten och lite schampo? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.