|
|
|
|---|---|
|
Helt ny BMW-ägare som surfat runt en del när det gäller bredder och et mm. på fälgar. Jag har som rubriken säger 4 st 20*8,5" TSW Legend fälgar liggandes i garaget. De är helt nya och köptes eg. till min förra bil, Audi A3. Variabel bultcirkel för övrigt. Jag vet att jag behöver spacers till dessa men skulle vilja ha råd om både bredden på dem men även vilka däck som jag ska ha. Kan jag ha typ 225/35 fram och 255/30 bak trots att jag har samma bredd på fälgen? Jag vill att det ska gå att svänga utan problem men gärna att få det lite fetare baktill.... Jag har tänkt såhär, 225 fram med 10-12 mm spacer per sida (hamnar likt original), 255 bak med 15 mm spacer per sida (lite bredare åt båda håll). Någon som har några goda råd inför mitt val? Ska jag köra samma däcksbredd och samma spacer eller samma däck med olika spacer? Väldigt I-landsproblem men ett roligt sådant! | |
|
Tycker det låter vettigt med spacer storlekarna. Jag hade 275 breda på 9,5 och 235 på 8,5" breda fälgar med ET35 och det satt som handsken. BMW själv kör med 8,5" breda bakfälgar till sina M-sport fälgar och med 255 däck så det funkar. |
|
|
Jag hade kört på 235 runt om och minst 15-20mm spacers i bak och 10-15mm i fram, sen måste bilen sänkas rejält för att det ska se bra ut med 20". Jag vet att detta inte är ett svar på din fråga, men du har inte funderat på att köpa andra fälgar? Jag tycker detta bara känns som en nödlösning... ;) |
|
| Sänkning glömde jag bort och berätta, den ska ner med H&R sats lite grann. Nödlösning och nödlösning.... det är ju inte huvudalternativet direkt men jag gillar fälgen och man får ingetting för dem trots att de är split nya. Jag är öppen för alla förslag eg. men jag ville ha lite input på detta alternativet iaf. Vi får fundera vidare helt enkelt. Tack för förslag och synpunkter. Den kommer hur som helst att bli en annan bil med sänkning och lite större fälgar. | |
|
Jo jag förstår hur du tänker men jag skulle aldrig sätta dit så breda spacers på en "bruksbil". Att ändra spårvidden så pass mycke som 15-20mm/sida är inte bra för nånting annat än utseendet, t.ex kommer hjullager slitas ner mycke fortare än normalt! Det finns ju en anledning till att vissa saker inte gillas av SBP ;) |
|
|
Jo, det är klart att det inte är bra med moddar av större sort. Dock så har ju fälgarna et 45 och original är ju et 34 så mina tankar om 10-15 mm spacer per sida ger ju mer åt originalhållet än ändrad spårvidd. 15 mm ger endast en breddning utåt med 4 mm + ökad bredd på fälg då förstås. Bäst verkar att vara att hålla sig runt 30-35 i et, det finns väl en anledning kanske att BMW har gjort så från början. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.