AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.164

INPA och motorstyrning.

Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Jag har äntligen fått tummen ur och fixat mitt VAG-Cominterface så det fungerar med INPA. Var nyss ute och resettade regnsensorn efter byte av vindruta. Det fungerade perfekt, men när jag förökte läsa av motorstyrningen så gick jag bet. Det finns två olika till M62 att välja på, men ingen av dom får kontakt med styrboxen.

Interfacet borde ju vara ok, eftersom jag får kontakt med andra boxar i bilen. Kör jag mitt ELM327 Blåtandsinterface så hittar den motorstyrningen direkt, så det borde ju inte vara nåt fel i bilen heller.

Kan det vara den 20-poliga kontakten som det är nåt fel på? ELM327:an sätter jag ju i OBD-kontakten, och INPA-interfacet i den 20-poliga.
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Har du provat med motorn igång, motorn av med tändning på osv. Dvs alla tänkbara kombinationer? Man brukar få experimentera lite för att få kontakt med alla moduler :)

Det går förresten att köra inpa över odb också, med en övergång. Men det brukar fungera sämre om man nu har den vanliga diagnoskontakten.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Nej, där sa du en sak, jag provade aldrig med motorn igång. Bara med tändningen på.
Tack för tipset, ska prova det senare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.