|
|
|
|---|---|
|
Har en 325:a -89 och när motorn har blivit varm så börjar de låta rätt mycket från fläkten typ som en Volvo 240. Tror dem flesta vet va jag menar. Ska de va så? Vad kan de va för fel? Tempen är OK hela tiden. Lite störigt/pinsamt å köra runt i en BMW som låter som en gammal Volvo. Riktigt så illa som en 240 är de ju inte givetvis men man hör väldigt tydligt fläkten när motorn är varm! Nåt sånt ljud fanns inte på 320:an jag hade innan. MvH J | |
|
Börja med att kolla om fläkten går att snurra runt lätt när motorn står still och är kall. Gör den inte det så har slirkopplingen i fläkten gått sönder så att fläkten hela tiden snurrar med samma fart som motorn. Per L |
|
Roffa1 |
Det ska låta/vina så när motorn blir tillräckligt varm, helt okej visar att grejerna fortfarande fungerar. |
|
fick byta kylare å hela rasket igår och den nya fläkten låter betydligt mindre än min gamla (när den va hel) och de är ett jäkla drag i grillen på tomgång. fick montera bort viskon igen för att kunna lufta ordentligt. BMW ownz |
|
|
jo lite att de låter köper jag men inte när de låter nästan som en 240.. Min 320 lät inte så och även 325:an lät inte heller så i början. =) Nu när jag bes bilen efter ett halvårs avställning märker jag att den e tjurig att starta när motorn e varm.. räcker jag parkerar bilen 5-10 min så bråkar den! Hade samma problem på 320:an men då va de minst 20-30 min den skulle stå innan den bråka vid start igen! Aldrig några bekymmer som kall! Vad är de för fel månne? "Börja med att kolla om fläkten går att snurra runt lätt när motorn står still och är kall. Gör den inte det så har slirkopplingen i fläkten gått sönder så att fläkten hela tiden snurrar med samma fart som motorn. Per L" Men borde min fläkt inte låte lika mycket hela tiden då? de är ju först när motorn nått arbetstemp den börjar väsnas en del! Men ska känna på den när jag går ut till bilen nästa gång. =) Improvise, Adapt and Overcome |
|
|
Jo, jag håller med dig! Fläkten borde låta lika mycket hela tiden om det är felet jag beskriver! Per L |
|
|
de är inte så att din kylare sitter igen då så viskon vevar runt varmluften bara? min visko nöp åt rätt hårt när den började bli varm och jag körde heltäckt front nu på senare tid då de vare 5-8+grader ute. nu utan täckningen så nyper den inte alls igen. BMW ownz |
|
|
@Frrla Ne har inget som blockerar kylaren... då jag ställer av bilen vinter tid =) "Improvise, Adapt and Overcome" |
|
|
de jag menade var att flänsarna satts igen av vägdam, löv, flugor osv. BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.